تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۲۲۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان:

ارتباط دو سویه دانشگاه و صنعت راه‌گشای مشکلات و تحقق جهش تولید است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط دو سویه فی مابین دانشگاه و بخش‌های اجرایی به ‌ویژه صنعت، معدن و تجارت راه گشای مشکلات و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید می باشد.
ارتباط دو سویه دانشگاه و صنعت راه‌گشای مشکلات و تحقق جهش تولید است

به گزارش می متالز، داوود شهرکی در جلسه هم اندیشی که با ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان و معاونین وی در محل دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی جهت تصمیم سازی ها در تبیین سیاست‌های کلان استان و کشوری از جمله برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می باشد.

وی ادامه داد: در وزارتخانه صمت طرح ها و برنامه هایی طی سالیان اخیر در جهت حمایت از دانشجویان تبیین و اجرایی شده است.

شهرکی افزود: باید از طریق استفاده از دانشگاه و مشارکت اساتید و نخبگان، صنعت ما دانش بنیان شود.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی در سطح استان باید با ارایه برنامه ها و مطالبه گری در خصوص صنعتی شدن استان با عنایت به اینکه این امکان وجود دارد، ذائقه مردم و سیاست گذاران را به این سمت هدایت نماید.

شهرکی در ادامه بیان داشت: با برنامه ریزی های که انجام شده از توان دانشگاه سیستان و بلوچستان در جهت تهیه اپلیکیشن ها و نرم افزار در جهت رصد و شفاف سازی توزیع کالاهای اساسی و تقویت بازرسی ها و نظارتها و ثبت شکایات مردمی، اکتشاف معادن و پژوهش های معدنی، صنایع شیلاتی و دریایی استفاده خواهیم نمود.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه معدن و تجارت و تقویت بازارچه های مرزی استان این آمادگی را دارد تا با دانشگاه سیستان و بلوچستان تفاهم‌نامه همکاری منعقد نماید.

شهرکی ادامه داد : دانشگاه از طریق برپایی نمایشگاه می تواند با ارایه توانمندیها، محصولات تولیدی، پایان نامه ها و.... سرمایه گذاران را به سمت خود جذب نماید که در این ارتباط سازمان صمت استان در کنار دانشگاه خواهد بود.

وی ادامه‌داد: دانشگاه می تواند از طریق سرمایه گذاری و ارایه خدمات مشاوره ای به واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان درآمدزایی داشته باشد و دانشجویان خود در بحث ایجاد اشتغال ساماندهی نماید.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد تا سازمان صمت استان و دانشگاه سیستان و بلوچستان ارتباط کاری و‌دوره ای و مستمر در خصوص ارتباط علم و صنعت و ارایه راه کارها در جهت استفاده از اساتید دانشگاه در بخش های اقتصادی استان وتبدیل ایده ها به ثروت مشارکت نمایند.

عناوین برگزیده