تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۲۲۷۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اورآسیا هدف کالاهای صادراتی قم/ افزایش صادرات کالاهای تولیدی راهبرد جهش تولید

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: راه افزایش صادرات کالاهای ساخت استان در زمان تحریم، تعامل با کشورهای اورآسیا است.
اورآسیا هدف کالاهای صادراتی قم/ افزایش صادرات کالاهای تولیدی راهبرد جهش تولید

به گزارش می متالز، محمود سیجانی در زمینه وضعیت صادرات محصولات قم در شرایط پساکرونا و تحریم و همچنین شناسایی مقاصد جدید صادراتی، با بیان اینکه برای تحقق راهبردها و برنامه‌های جهش تولید در ابتدا باید صادرات کالاهای تولیدی استان را افزایش داد،تصریح کرد: باید برای کسب بازارهای هدف با کشورهای همسایه و اورآسیا تعامل تجاری داشته باشیم.

وی افزود: برای این منظور اعزام هیئت‌های تجاری استان و هم‌چنین تقویت پذیرش هیئت‌های تجاری کشورهای هدف را در برنامه‌های خود دنبال خواهیم کرد.

 

حمایت از نمایشگاه‌های متنوع محصولات تولیدی در دوران پسا کرونا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران کرونا، بیان کرد: با توجه به بحران کرونا و محدودیت در امر تجارت برای معرفی کالاهای ساخت داخل و برنامه‌های بومی سازی استان به دست اندرکاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در دوران پسا کرونا بعد از رفع این بحران نمایشگاه‌های متنوعی از محصولات تولیدی قم را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها از صادرکنندگان فعال و صاحب نام در این بخش حمایت می‌کنیم و در این زمینه نیازمند مشارکت و همراهی بخش خصوصی هستیم.

سیجانی عنوان کرد: برای افزایش صادرات در کنار بخش دولتی باید بخش خصوصی هم مشارکت داشته باشد و افراد صاحب نظر اقتصادی با موضوع تجارت با همکاری سازمان صمت باید همکاری داشته باشند.

 

ارتقای وضعیت اشتغال

وی با اشاره به لزوم تثبیت و ارتقای بخش اشتغال در استان قم، گفت: در کنار حمایت از صادرکنندگان استان باید اولویت اصلی ما در برنامه‌های اقتصادی حفظ ظرفیت موجود و ارتقای وضعیت تولید و بخش اشتغال استان باشد که در این بخش برنامه‌های عملی مطلوبی را در حال اجرا داریم.

صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان قمی در سخت‌ترین شرایط تحریم و جنگ اقتصادی آماده حفظ و رشد میزان محصولات تولیدی و افزایش صادرات به بازارهای جهانی آمادگی هستند

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، ارائه تسهیلات بانکی، تسهیل در صدور مجوزها از برنامه‌های راهبردی در زمینه ارتقای بخش اشتغال و تولید استان است که مسئولان مربوطه در تلاش هستند تا بروکراسی اداری برای صدور مجوزها کاهش یابد.

وی با اشاره به فعالیت صنعتگران قمی در شرایط سخت تحریم ظالمانه عنوان کرد: صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان قمی در سخت‌ترین شرایط تحریم و جنگ اقتصادی برای حفظ و رشد میزان محصولات تولیدی و افزایش صادرات به بازارهای جهانی آمادگی دارند و در تلاش هستند در کنار تجربه و مهارت از شرایط سخت کنونی عبور کنند.

 

صادرات در شرایط سخت اقتصادی

سیجانی با اشاره به آخرین آمار میزان صادرات استان قم بیان کرد: میزان صادرات استان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۹ هزار و ۴۰۱ تن بوده و در این مدت انواع کالا از قبیل گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن بود که ارزش ریالی این محصولات ۳۷ میلیون ۹۳۷ هزار دلار بوده است.

وی کشورهای هدف صادرات محصولات استان قم را کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان اعلام کرد و گفت: در این زمینه درآمد کل گمرکات قم نیز به ۴۴ میلیارد تومان رسید که از مجموع کل درآمد مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان درآمد استانی بوده است.

عناوین برگزیده