تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۲۲۷۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جهش صنعتی همدان با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری هزینه احداث چند طرح بزرگ شده که در سال جهش ‌تولید بهره‌برداری می‌شود.
جهش صنعتی همدان با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین روز یکشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان بیان کرد: در ۲ سال اخیر با وجود شدت تحریم‌ها حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان افزایش چشمگیری یافته و این نشان از اعتماد بخش خصوصی برای هزینه سرمایه‌های خود در زمینه اشتغال و تولید داخلی است.

وی با اشاره به سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال‌ 99 اضافه کرد: این میزان سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش‌خصوصی و بانکها برای چند طرح بزرگ و متوسط صنعتی انجام شده و تا پایان سال در مناسبت های ملی بهره‌برداری می‌شود.

پتروشیمی هگمتانه، ذوب‌آهن راد، فروسیلیس آذرخش و کارخانه کاغذ نمونه‌هایی از طرح‌های مهم استان هستند که رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به آنها اشاره کرد و افزود: بخشی از سرمایه‌های یاد شده برای راه‌اندازی این صنایع هزینه شده‌است.

متین با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، گفت: این صنعت بزرگ با تولید پلاستیک پزشکی که یک محصول وارداتی است از خروج ارز جلوگیری کرده و سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند.

به گفته وی کارخانه ذوب‌آهن واقع در شهرک صنعتی ویان با هدف تامین مواداولیه مجتمع فولاد راد با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن احداث و آماده بهره‌برداری است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به وضعیت کارخانه فروسیلیس آذرخش اشاره کرد و گفت: طرح توسعه این واحد معدنی نیز به مراحل پایانی رسیده و به زودی وارد چرخه تولید می‌شود تا ارزش افزوده چشمگیری را نصیب استان کند.

متین خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی نخستین واحد تولید فروسیلیس ۲۰ هزار تنی کشور محسوب می‌شود که با ۲۰۰ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی و ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ساخته شده‌است.

وی با بیان اینکه کارخانه مهان‌کاغذ سومین تولیدکننده کاغذ پشت سفید و طوسی در کشور محسوب می‌شود، افزود: این واحد صنعتی در شهرستان تویسرکان در حال احداث است که با ورود به چرخه تولید در سال‌جاری بخشی از نیاز داخلی را تامین می‌کند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت همدان تحریم را موتور محرکه تولید دانست و یادآوری کرد: طرح‌های یادشده بخشی از جهش صورت گرفته در زمینه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی است که در شرایط تشدید تحریم ها محقق شده‌است.

متین تاکید کرد: در سالهای ۸۶ تا ۸۸ بیش از ۸۰ درصد اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های صنعتی توسط بانک و مابقی از طریق آورده شخصی تامین می‌شد که اکنون این تناسب تغییر کرده و تنها ۲۰ درصد سرمایه موردنیاز طرح‌ها از منابع بانکی اختصاص می‌یابد.

همدان دارای یک هزار و ۴۹ واحد صنعتی و تولیدی است.

عناوین برگزیده