تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۲۲۸۵۶
سرویس خبر : انرژی

پیشرفت ۵۱درصدی طرح خط لوله گوره به جاسک

می متالز - مشاور وزیر نفت و مجری طرح خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک این طرح را بزرگ‌ترین طرح دولت تدبیر و امید دانست و گفت: اکنون این طرح حدود ۵۱ درصد پیشرفت دارد و حدود ۱۰ هزار نفر در کارگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند.
پیشرفت ۵۱درصدی طرح خط لوله گوره به جاسک

به گزارش می متالز، محمد سقایی در نشست بررسی اجرای طرح خط لوله انتقال نفت خام از گوره به جاسک با حضور استاندار هرمزگان اظهار کرد: همکاری و اقدامات موثر استاندار هرمزگان موجب شده است این خط لوله پیشرفت بی‌نظیری داشته باشد. وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در زمینه تامین آب مورد نیاز همکاری خوبی برای تسهیل امور در کمترین زمان ممکن داشتند و در حوزه محیط‌زیست نیز همکاری‌های خوبی انجام شده است.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های حیاتی و استراتژیک کشور اگر به‌صورت بین‌المللی انجام می‌شد حدود شش سال طول می‌کشید اما اکنون حدود ۹۰ درصد از تجهیزات آن داخلی و بومی‌سازی شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.به گفته سقایی، با اجرای این طرح استان هرمزگان دارای بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت در کشور خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که یک پالایشگاه و پتروشیمی با سرمایه‌گذاری در این منطقه نیز احداث شود و پیگیری این امور درحال انجام است که یکی از طرح‌ها آغازشده و دیگری درحال انجام مذاکرات است.

مبدأ خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه استان بوشهر است که پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تاسیسات دریایی صادرات و واردات که احداث آن برنامه‌ریزی شده است، متصل می‌شود.

در این طرح حلقه اول توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود و درحلقه دوم ورق مورد نیاز توسط شرکت فولاد اکسین تولید خواهد شد، سپس لوله‌سازان داخلی این ورق‌ها را تبدیل به لوله می‌کنند.

عناوین برگزیده