تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۲۲۹۷۷
یوسفی:

ارتقای بخش حمل و نقل نیازمند استراتژی کلان است / نمی توان به صورت سنتی حوزه حمل و نقل را مدیریت کرد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مسائل مهم برای ارتقا بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی، ایجاد استراتژی و سیاست گذاری بلند مدت است، در هفت سال اخیر این حوزه فاقد سیاست راهبردی بود که این مساله مشکلاتی را ایجاد کرد.
ارتقای بخش حمل و نقل نیازمند استراتژی کلان است / نمی توان به صورت سنتی حوزه حمل و نقل را مدیریت کرد

مجتبی یوسفی

به گزارش می متالز، مجتبی یوسفی با اشاره به حضور معاونان حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست روز گذشته کمیسیون عمران مجلس، گفت: در این نشست مسوولان گزارش هایی را درباره وضعیت و عملکرد حوزه حمل و نقل کشور ارائه و نمایندگان مجلس نیز دغدغه ها و مشکلات پیرامون این بخش را مطرح کردند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی حوزه حمل و نقل کشور دچار مشکلات بسیاری است که این مشکلات نشأت گرفته از مسائلی بوده که می توان با برنامه ریزی دقیق و راهبردی آن ها را برطرف کرد.

 

اتحادیه های حوزه حمل ونقل در شرایط فعلی به صورت سنتی مدیریت می شود

وی با بیان اینکه اتحادیه های حوزه حمل ونقل در شرایط فعلی به صورت سنتی مدیریت می شود، گفت: حمل و نقل یک علم است و مدیریت سنتی تأثیر به سزایی در بروز مشکلات دارد، به طور مثال یکی از دغدغه های رانندگان حمل و نقل جاده ای به ویژه خودروهای سنگین، تأمین لاستیک است، حال به جای برنامه ریزی دقیق برای رفع این دغدغه، آنقدر تعلل صورت می گیرد تا رانندگان با مشکلات عدیده ای رو به رو می شوند، پس از آن مدیران تازه دست به اقدامات می زنند.

 

ارتقای بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی نیازمند ایجاد استراتژی و سیاست گذاری بلند مدت است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از مسائل مهم برای ارتقا بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی، ایجاد استراتژی و سیاست گذاری بلند مدت است، در هفت سال اخیر این حوزه فاقد سیاست راهبردی بود که این مساله مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل جاده ای یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار، بهسازی و نگهداشت جاده ها است که متأسفانه نهادهای متولی از این حوزه نیز غافل شده اند، این مساله موجب می شود که به دلیل تعلل، جاده ها و راه ها تخریب شود و پس از آن باید میلیاردها تومان برای ترمیم و نوسازی هزینه شود.

عناوین برگزیده