تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۲۳۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشارکت «تملت» در انتشار اوراق نفتی

می متالز - تامین سرمایه بانک ملت از پذیرش، تعهد خرید و بازارگردانی اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی و نفت خام سنگین صادراتی دو شرکت به ارزش 25 هزار میلیارد ریال خبر داد.
مشارکت «تملت» در انتشار اوراق نفتی

به گزارش می متالز، در حالی مشاور پذیرش، تعهد خرید در عرضه اولیه و بازار گردانی اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی برای شرکت «توسعه نفت و گاز صبا اروند» و اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت «توسعه نفت و گاز صبای کنگان» بر عهده تامین سرمایه بانک ملت قرار داده شده که کل این اوراق از ارزشی بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال برخوردار است.

در این راستا روح الله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت به ارائه توضیحات تکمیلی پرداخت و گفت: امروز دوشنبه 20 مردادماه 1399، 10هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان، در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نماد «سمیعا001» عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این اوراق در مجموع یک میلیون و 21 هزار و 945 قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان بوده که با هدف تامین مالی طرح توسعه جامع و تکمیل فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی و به قیمت عرضه 9 میلیون و 785هزار و 260 ریال برای هر قرارداد، واگذار می شود.

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه عرضه مزبور تنها در یک روز کاری خواهد بود، گفت: در همین راستا تامین سرمایه بانک ملت، تعهد خرید، مشاوره و بازارگردانی 15هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی شرکت «توسعه نفت و گاز صبا اروند» را نیز برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: این اوراق نیز امروز 20مرداد ماه 1399 از بستر بورس انرژی عرضه خواهد شد. حجم اوراق مزبور بالغ بر در مجموع یک میلیون و 491هزار و 562 قرارداد سلف موازی بوده که به قیمت 10 میلیون و 56 هزار و 570ریال در هر قرارداد واگذار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل «تملت»، شرکت هدف از این عرضه را تامین مالی طرح احداث خطوط لوله نفت خام و پایانه های صادراتی در بنادر بهرگان و جاسک عنوان کرده است.

یادآور می شود این دو اوراق توسط کارگزاری بانک ملت عرضه خواهند شد.

عناوین برگزیده