تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۲۳۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خبر داد:

راه اندازی جایزه ملی صحا برای اولین بار در کشور/ رکورد صدور حدود ۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه در سال 1398/ انعقاد 42 تفاهم نامه با مراکز علمی و اجرایی در 9 ماهه گذشته

می متالز - مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در نشست خبری با خبرنگاران از راه اندازی جایزه ملی صحا به زودی برای اولین بار در کشور خبر داد.
راه اندازی جایزه ملی صحا برای اولین بار در کشور/ رکورد صدور حدود ۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه در سال 1398/ انعقاد 42 تفاهم نامه با مراکز علمی و اجرایی در 9 ماهه گذشته

به گزارش می متالز، رضا نقی پور اصل در این نشست با بیان این مطلب افزود: ایده جدید در حوزه صنایع تحت عنوان جایزه ملی صحا را می‌خواهیم اجرا کنیم تا شرکت های برتر در حوزه صنایع پیشرفته و دانش بنیان را هر ساله با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز فناوری نانو ریاست جمهوری معرفی نماییم.

وی با بیان اینکه پروپوزال لازم برای این ایده نیز تعریف و تدوین شده است، تصریح کرد: مشوق هایی را نیز برای شرکت‌های برتر در نظر می‌گیریم و وزیر صنعت، معدن را به عنوان ریاست اجرایی این جشنواره در نظر گرفته ایم که این موضوع نشانگر کیفیت و اهمیت جایزه می باشد و تمام تلاش خود را برای برگزاری این جایزه برای امسال به عمل خواهیم آورد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از رسانه‌ها خواست تا در برپایی هرچه باشکوه‌تر این برنامه صندوق را همراهی کنند و تصریح کرد: باید در میان شرکت‌های استارتاپ، دانش بنیان و فناور رقابتی ایجاد شود و این رقابت به سمت خودکفایی، داخلی سازی و قطع وابستگی پیش برود، ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد که از آنها باید بهینه استفاده شود.

 

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنایع پیشرفته آبان‌ماه امسال

نقی پور اصل در ادامه تاکید کرد: همچنین نمایشگاه دستاوردهای حمایت این شرکت از شرکت‌های صنایع پیشرفته، فناور و دانش بنیان را آبان ماه امسال برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در این نمایشگاه شرکت‌هایی که در زمینه خودکفایی، ساخت داخل در حوزه فناوری، دانش بنیان، پیشرفت‌ها و اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند، دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند و از شرکتهای برتر تقدیر به عمل می آید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره پیگیر مسائل حوزه فناوری و دانش بنیان می باشند، تاکید کرد: در کمیته بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری نیز بر روی صنایع پیشرفته و دانش بنیان تاکید شده است و مسائل در آنجا نیز پیگیری می‌شود.

 

انعقاد 42 تفاهم نامه با مراکز علمی و اجرایی در 9 ماهه گذشته

نقی پور اصل با اشاره به پیشینه این شرکت گفت: در 22 سال از ۱۸۰۰ شرکت در حوزه دانش بنیان، استارتاپ، فناور و نوین حمایت شده است، فرصت های شغلی خوبی ایجاد شد و در ۹ ماه گذشته ۴۲ تفاهم‌نامه با مراکز معتبر علمی، اجرایی منعقد شد که بیش از ۵۰ درصد این تفاهم نامه ها نیز به قرارداد تبدیل شده است.

 

رکورد صدور حدود ۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه در سال 1398

وی با بیان اینکه در آستانه انعقاد با ایدرو و بانک صنعت و معدن برای گسترش خدمات و حمایت از شرکت های دانش بنیان باش هستیم، گفت: در سال ۱۳۹۸ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر کردیم که به رکورد خوبی دست یافتیم و این رکورد در بیست سال گذشته بی سابقه بوده است و امسال برای صدور ۲ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تصریح کرد: می‌خواهیم از مگا پروژه ها در حوزه صنایع پیشرفته حمایت کنیم و موتور پیشران صنایع دانش بنیان و پیشرفته در کشور بشویم.

 

۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صنایع پیشرفته

وی از سازمان برنامه و بودجه خواست که برای افزایش سرمایه این شرکت مادر تخصصی را حمایت نماید و گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان نیاز صنایع پیشرفته کشور است و نیاز این مجموعه نیز ۷ هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنایع پیشرفته و صنایع کوچک متوسط در حوزه دانش بنیان و پیشرفته است.

نقی پور اصل از مجلس خواست که از بودجه عمومی درصدی برای این حوزه قائل شود و تصریح کرد: دست این شرکت مادر تخصصی برای حمایت از صنایع پیشرفت باز است و محدودیت های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را ندارد.

 

ارایه 240 میلیارد تومان به شرکت‌های تولید اقلام مرتبط با کرونا

وی در ادامه بیان کرد: در ایام کرونا از شرکت هایی که در حوزه تامین اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا از جمله ماسک، الکل، ونتیلاتور و کیت تشخیص و ... کار کردند به عنوان بخشی از مجموعه وزارت صمت حمایت کردیم و این حمایت ها ادامه دارد و برای حمایت از شرکت‌های تولید کننده اقلام و کالاهای مرتبط با بیماری‌ کرونا ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به حدود 8 شرکت داده ایم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با بیان اینکه به دنبال تمرکززدایی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان هستیم، گفت: در استانهای آذربایجان شرقی، فارس، قزوین، بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی و خراسان رضوی نمایندگی تشکیل دادیم، نمایندگی مازندران تا هفته آینده و هشتمین نمایندگی را در مشهد افتتاح می کنیم.

نقی پور اصل تصریح کرد: سامانه مدیریت یکپارچه برای اولین بار در مجموعه وزارت صمت در این صندوق تشکیل شد تا فرایندها الکترونیکی شود و متقاضی با مراجعه به کارتابل خود بدون مراجعه حضوری پیگیری امورات خود را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال گسترش فعالیت ها در مناطق محروم و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان این مناطق هستیم، گفت: ظرفیت های بالقوه در این مناطق وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در پایان اعلام کرد: در ۲۰ نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ به نمایندگی از وزارت صمت حضور یافتیم که این نیز در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

عناوین برگزیده