تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۲۳۱۱۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پروانه بهره‌برداری معدن "سنگ مرمریت" استان بوشهر قانونی صادر شده است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اعتراض در فعالیت واحد معدنی سنگ مرمریت استان گفت: اکتشاف معدن سنگ مرمریت دشتی برای برش سنگ بدون انفجار معدنی و صدور پروانه بهره‌برداری بر اساس قانون و مقررات است.
پروانه بهره‌برداری معدن "سنگ مرمریت" استان بوشهر قانونی صادر شده است

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی  با اشاره به فعالیت‌های معدنی اظهار داشت: از سال 1392 تاکنون مجموعا 66 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه گذاری 143 میلیارد ریال و اشتغال 253 نفر برای استخراج انواع مواد معدنی نظیرسنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مارن در استان بوشهر صادر شده است.

وی، با بیان اینکه در سال گذشته 9 پروانه بهره‌برداری و اکتشاف مواد معدنی در استان بوشهر صادر شده است افزود: سال گذشته در  راستای توسعه فعالیت معدنی 66 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال 55 نفر فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، با اشاره به واگذاری معدن سنگ مرمریت به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: سال 1380 معدن مرمریت شهرستان دشتی به بخش خصوصی واگذار شد که به سبب عدم بهره‌برداری سلب صلاحیت و بر اساس قانون و برگزاری مزایده سال 1397 مجددا این معدن به سرمایه‌گذار دیگر واگذار شد.

حسینی با بیان اینکه در واگذاری معدن سنگ مرمریت شیرینه دشتی و صدور پروانه تمام استعلامات لازم انجام شد گفت: 2 ماه پس از آن اعتراضی از سوی فعالان زیست محیطی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر انجام شد.

وی با بیان اینکه  اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر،  خواستار  گسترش محدوده کوههای خاییز تنگستان به عنوان منطقه شکار ممنوع شد گفت: این محدوده که به منطقه شیرینه دشتی متصل است تنها با گسترش 35.5 کیلومتر مربع به این وسعت موافقت شد و این در حالی است اداره کل حفاظت محیط زیست خواستار افزایش 220 کیلومتر مربع شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر،  با بیان اینکه محدودیت اعلام شده باید اصلاح شود افزود: حتی اگر محدوده ذخائر معدن سنگ مرمریت شیرینه دشتی جزء محدوده حفاظتی محسوب شود طبق قانون می‌توان از این معدن بهره‌برداری کرد و این در حالی است که تمام استعلامات انجام شده است و هیچ مشکلی در فعالیت این معدن وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه فعالیت معدن سنگ مرمریت شیرینه دشتی از سوی دستگاه قضا در حال پیگیری است تصریح کرد: بر اساس مستندات هیچ کوتاهی و سهل انگاری در حوزه صدور مجوز معدن سنگ مرمریت شیرینه دشتی نشده است و صدور پروانه بهره‌برداری بر اساس قانون و مقررات است.

وی، با بیان اینکه در بهره‌برداری از معدن سنگ مرمریت شیرینه دشتی فقط برش سنگ است و هیچ عملیات انفجاری انجام نمی‌شود تاکید کرد:  اکتشاف معدن سنگ مرمریت دشتی برای برش سنگ بدون انفجار معدنی است و هیچ مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، افزود: در صورتی که به جاده و یا بنای تاریخی صدمه‌ای وارد شود بنا  به مسئولیت، بهره‌بردار موظف به مرمت آن است.

حسینی با تاکید بر فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: باید میل و ترغیب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های مهم در استان بوشهر فراهم شود که به جهش تولید، اشتغال و رونق اقتصادی دست یابیم.

وی، بهره برداری از 8 طرح صنعتی استان در هفته دولت خبرداد و افزود: پروانه‌های صادرشده صنعتی و تولیدی استان بوشهر در 4 ماه  امسال از نظر تعداد 76 درصد و به لحاظ پیش بینی سرمایه گذاری 26 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر،  از پیش بینی اشتغال 143 درصدی در 4 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  خبر داد و بیان کرد:در این مدت صدور  پروانه بهره برداری از نظرتعداد 112 درصد و سرمایه گذاری و اشتغال هم بیش از 600 درصد رشد داشته است.

حسینی با بیان اینکه ساخت واحدهای تولیدی با اولویت  در نواحی صنعتی و شهرک صنعتی  است گفت:تعداد قرارداد‌هایی که در شهرک‌های صنعتی منجر به صدور جواز تاسیس و انعقاد قرارداد شده، نسبت به مدت مشابه سال قبل 1200 درصد افزایش یافته است.

عناوین برگزیده