تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۲۳۱۳۳
سرویس خبر : محیط زیست

توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن اجرا می‌شود

می متالز - تفاهم نامه ای با هدف توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام مهندسی معدن ایران امضا شد.
توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن اجرا می‌شود

به گزارش می متالز، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: معاونت علمی و فناوری در سال‌های گذشته از شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت کرده، زیرا ظرفیت‌های معدنی از جمله محورهایی است که موجب کم شدن وابستگی اقتصاد به نفت می‌شود.

به گفته «کامبیر مهدیزاده»، پرداختن به مباحثی مانند گردشگری معدن، زمین شناسی پزشکی و ارتقای ایمنی معادن و معدنکاری، از جمله مواردی است که در اولویت همکاری‌ های دوجانبه قرار خواهد گرفت.

وی، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته‌های تشویقی، حمایتی و تسهیلات لازم مانند صندوق نوآوری و شکوفایی را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه معدن قرار می‌دهد.

مهدیزاده گفت: ایجاد شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری تخصصی می‌تواند به بستری مناسب برای تولد استارتاپ‌های جدید در حوزه معدن تبدیل شود و بزودی یک مرکز نوآوری و فناوری تخصصی در حوزه معدن با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس خواهد شد.

وی افزود: بزودی اولویت‌های حمایتی طرح توسعه معدن معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از طرح ها و ایده های فناورانه و نوآورانه حوزه های معدن، زمین شناسی و صنایع معدنی با هدف توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن اعلام خواهد شد.

مشاور عالی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری اضافه کرد: تمام صاحبان ایده‌های فن آورانه، شرکت‌های دانش بنیان و علاقمندان خلاق و نوآور متخصص در حوزه های معدن می‌توانند طرح‌های خود را به سامانه‌هایی که اعلام می‌شود، ارسال کننند.

براساس این گزارش، «تقی نبئی» رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این مراسم گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسترهای مناسبی برای توسعه فناوری در حوزه معدن ایجاد کرده و با استفاده از این ظرفیت، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ترغیب به فعالیت بیشتری در این حوزه خواهند شد.

وی پیرامون برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه معدن توسط این سازمان گفت: شرکت‌های خارجی و داخلی استقبال خوبی از این رویداد به عمل آورده‌اند و شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز می‌توانند با استفاده از این فرصت، محصولات فناورانه خود را به شرکت‌های بزرگ معدنی معرفی کنند.

نبئی افزود: تشکیل کارگروه‌های توسعه فعالیتهای نوآورانه در حوزه معدن وصنایع معدنی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه معدن با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف و ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهنده‌های  تخصصی حوزه معدن از جمله مفاد این تفاهمنامه همکاری است.

توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن اجرا می‌شود 

عناوین برگزیده