تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۲۳۱۵۱
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران:

تولید بنزین در پالایشگاه تهران ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

می متالز - مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه اکنون روزانه هفت میلیون لیتر بنزین پاک در این پالایشگاه تولید می شود، گفت: با اجرای طرح تبدیل کاتالیستی نفتا افزون بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی به یورو ۵، طرفیت تولید نیز به ۸.۵ میلیون لیتر می‌رسد.
تولید بنزین در پالایشگاه تهران ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش می متالز، حامد آرمان‌فر امروز (سه‌شنبه، ۲۱ مردادماه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه گازوئیل پالایشگاه تهران مطابق استانداردهای یورو و نسبت به پالایشگاه‌های دیگر کیفیت بالاتری دارد گفت: با وجود مشکلات در شرایط کرونا، اورهال انجام شد و تجمع نیروی کار که ریسک‌های زیادی را ایجاد می‌کند، این اورهال تمام شد و با تدابیر شدید بهداشتی اتفاق خاصی نداشت.

وی افزود: کار در شرکت‌های پالایشی در صنعت نفت و گاز خطیر است و کار مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود و روزانه ۵۳ هزار و ۵۰۰ بشکه (معادل هشت میلیون لیتر) گازوییل یورو ۴ و یور ۵ در این پالایشگاه تولید و به تهران و البرز و از خط لوله به مشهد ارسال می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: گازوییل یورو ۴ حداکثر ۵۰ پی پی ام و یورو ۵ نیز ۱۰ پی‌پی‌ام است و کل سوخت جت تولیدی در پالایشگاه تهران نیز به فرودگاه امام خمینی ارسال می‌شود.

آرمان‌فر افزود: اجرایی شدن واحد کاتالیست به نفتا (سی‌سی‌آر) کیفیت بنزین به یورو ۵ تبدیل می‌شود، حجم تولیدی نیز به ۸.۵ میلیون لیتر می‌رسد.

به گفته وی، پروژه برق این پالایشگاه ۳۰ مگاوات است که تا ۱۵ مگا وات امکان ارتقا دارد، همچنین شبکه برق این پالایشگاه به برق سراسری متصل است که سودآوری را ارتقا می‌دهد.

مدیرعامل پالایشگاه تهران توضیح داد: اکنون ۳۰۰ هکتار فضای سبز و جنگل که حکم ریه باقر شهر را دارد در این پالایشگاه واقع شده و برای آبیاری این فضا، ۶۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب به مصرف فضای سبز می‌رسد و آب صنعتی پالایشگاه نیز در آینده از آب فاضلاب استفاده می‌شود.

آرمان‌فر افزود: واحد بازیافت گوگرد که به صورت گرانول است از وقوع باران‌های اسیدی جلوگیری می‌کند و در تولید کاتالیست به دلیل تحریم مشکل وجود داشت و در حال حاضر در تامین کاتالیست به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه نداریم، گفت: تجدید ارزیابی از محل سود انباشته و دیگر اندوخته‌ها انجام می شود و ۷۰ درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت.

مدیرعامل پالایشگاه تهران افزود: سرمایه فعلی ۴.۴ هزار میلیارد تومان است که با افزایش سرمایه ۳.۱ هزار میلیارد تومانی سرمایه شرکت به ۷.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته آرمان‌فر، اکنون ظرفیت خوراک دریافتی ۲۳۰ هزار بشکه است که حدود ۱۰ هزار بشکه از آن نفت سنتزی (میعانات گازی) است.

عناوین برگزیده