تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۲۳۱۷۱
سرویس خبر : انرژی

ایمنی شبکه سراسری انتقال گاز افزایش یافت

می متالز - مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز از انجام دو پروژه تعمیراتی روی خطوط لوله ششم و هفتم سراسری با هدف افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز خبر داد.
ایمنی شبکه سراسری انتقال گاز افزایش یافت

به گزارش می متالز، حمید خدری در این باره گفت: با تلاش کارکنان معاونت عملیات، خطوط لوله، نشتی شیر بین‌راهی خط لوله ششم سراسری شناسایی شد و پس از انجام تعمیرات در سرویس قرار گرفت.

وی مراحل انجام این پروژه تعمیراتی را شامل برشکاری، جوشکاری و نصب اتصال جدید «سنسینگ» عنوان کرد و افزود: این مهم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و اطمینان شبکه انتقال گاز با رعایت کامل مسائل ایمنی و زیست‌محیطی انجام شد.

به گفته مدیر منطقه ۱۰عملیات انتقال گاز، براساس نظر فنی کارشناسان این منطقه، دلیل نشتی پوسیدگی یکی از قطعات بود که با تعویض و نصب قطعه جدید از هدررفت سرمایه ملی نیز جلوگیری شد.

ترمیم سرجوش‌های خط لوله هفتم سراسری

خدری همچنین به انجام تعمیرات روی سرجوش‌های خط لوله هفتم سراسری اشاره و تصریح کرد: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی که براساس نتایج پیگرانی هوشمند در دستور کار قرار گرفته، عملیات ترمیم تعدادی از سرجوش‌های خط لوله هفتم نیز پس از هماهنگی‌های لازم  و اجرای فرآیندهای تعمیراتی و جوشکاری با موفقیت انجام شد.

وی تأکید کرد: اقدام‌های انجام‌شده برای مقاوم‌سازی شبکه انتقال گاز در مواجهه با خوردگی و فرسودگی بوده و همواره در تلاش هستیم با ترمیم و بازسازی نقاط آسیب‌دیده خطوط، پایداری و استمرار انتقال گاز در فصل سرما را بیش از پیش فراهم کنیم.

عناوین برگزیده