تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۲۳۱۷۶
سرویس خبر : انرژی

شرکت‌ها نفت خام خود را از ذخایر استراتژیک آمریکا پس می‌گیرند

می متالز - شرکت های نفت از اول ماه اوت ۲.۲ میلیون بشکه از ۲۳ میلیون بشکه ای را که در بهار سال جاری در ذخایر استراتژیک نفت آمریکا ذخیره کرده بودند، پس گرفته اند.
شرکت‌ها نفت خام خود را از ذخایر استراتژیک آمریکا پس می‌گیرند

به گزارش می متالز، وبسایت وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد شرکت های انرژی میلیون ها بشکه نفتی را که طی دوره عرضه بیش از حد نفت به بازار در بهار سال جاری در ذخایر استراتژیک آمریکا نگه داشته بودند، پس می‌گیرند. این شرکت ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دنبال سقوط تقاضا در اثر همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش موجودی نفت در بازار، منابع ذخیره سازی استراتژیک آمریکا را اجاره کرده بودند.

شرکت های نفت از اول ماه اوت ۲.۲ میلیون بشکه از ۲۳ میلیون بشکه ای را که در بهار سال جاری در ذخایر استراتژیک نفت آمریکا ذخیره کرده بودند، پس گرفته اند. این شرکتها ذخایر استراتژیک نفت را با قیمت پایین اجاره کرده بودند و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ فرصت دارند نفت خود را پس بگیرند.

۹ شرکت نفتی از جمله اکسون، چورون و الون آمریکا منابع ذخیره سازی ذخایر استراتژیک آمریکا را در سواحل تگزاس و لوئیزیانا اجاره کرده بودند.

به گفته یکی از تاجران نفتی حداقل دو شرکت اکسون و آتلانتیک ( شعبه آمریکایی شرکت توتال فرانسه) ۲.۲ میلیون بشکه نفت خود را از این ذخایر بیرون کشیده اند.

قیمت نفت در فصل بهار به خاطر سقوط تقاضا در نتیجه همه گیری ویروس کرونا کاهش یافت و در همان حین، تولید کنندگان بزرگ نفت دنیا مثل عربستان و روسیه درگیر یک جنگ بر سر سهم بازار نفت بودند.

دونالد ترامپ سعی کرد با پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی و خرید حدود ۷۷ میلیون بشکه نفت، به تولیدکنندگان داخلی کمک کند سقوط قیمت نفت را مدیریت کنند.

عناوین برگزیده