تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۲۳۱۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

خروج فولاد از بورس از محالات است

می متالز - محمد کشانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خروج فولاد از بورس کالا را از محلات دانست و گفت: قطعا فولاد همچون گذشته باید در بورس عرضه شود و هیچ مکانیزمی بهتر از بورس برای عرضه و کشف قیمت این محصول وجود ندارد.
خروج فولاد از بورس از محالات است

به گزارش می متالز، فلسفه ایجاد بورس کالا، تقابل عرضه و تقاضا و کشف نرخ تعادلی و شفاف در بازارهای کالایی است. بررسی صنعت فولاد در سال های گذشته به خوبی نشان می دهد که تولید و فروش فولادسازان به دلیل عرضه در بورس از شفافیت بالایی برخوردار بوده است.

کشانی خاطرنشان کرد: عرضه در بورس سبب انتفاع تمامی زنجیره می شود اما در صورت نبود اینگونه شفافیت ها، رانت های گسترده ای در این بازار شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که بخشنامه های خلق الساعه و بدون کارشناسی همواره به تولید کشور ضربه زده و در حال حاضر طرح موضوع خروج فولاد از بورس به صورت غیر کارشناسی و بدون پشوانه مطرح شده که تحقق آن از محالات است. به عقیده من اگر موضوعی قرار است مطرح شود ابتدا باید از مراجع و انجمن های مربوطه نظرخواهی گردد و در نهایت تصمیمات اتخاذ شود. در این صورت قطعا با نظرخواهی از تشکل ها، دولت موفق تر خواهد بود.

عناوین برگزیده