تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۲۳۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیاست‌های صنعتی و تجاری در سه صنعت نهایی شد

می متالز - مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست‌های صنعتی، معدنی و تجاری در حال تدوین می‌باشد و در سه صنعت خودرو، پتروشیمی و نساجی نهایی شده است.
سیاست‌های صنعتی و تجاری در سه صنعت نهایی شد

به گزارش می متالز، محسن اتابکی در پنجمین جلسه ویدئوکنفرانسی با مدیران برنامه‌ریزی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بیان کرد: سیاست‌های صنعتی، معدنی و تجاری به صورت افقی (بین‌بخشی) و به صورت عمودی (خاص یک صنعت) در حال تدوین است.

وی افزود: در این سیاست‌ها، موضوعات مرتبط با همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با تولید دیده شده است.

اتابکی موضوع زنجیره ارزش را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: زنجیره ارزش تولید برای محصولات اولویت دار به عنوان یکی از برنامه های معاونت طرح و برنامه در حال پیگیری می شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی همچنین گفت: برنامه‌های ابلاغی وزارتخانه در سال جاری به صورت کمی از استان‌ها پیگیری و رصد می‌شود.

وی افزود: عملکرد استان‌ها بر اساس اهداف کمی هر استان مشخص می‌شود.

اتابکی در این جلسه تصریح کرد: سند آمایش استان‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه در حال تدوین است و ما نظرات حوزه صنعت، معدن و تجارت را در این سند دنبال می کنیم.

وی افزود: اگر استان‌ها در خصوص بخش صنعت، معدن وتجارت سند آمایش نکاتی دارند، به وزارت‌خانه منعکس کنند تا در سند نهایی آمایش هر استان لحاظ شود.

عناوین برگزیده