تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۲۳۲۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رکورد فروش سنگ آهن شرکت Fortescue استرالیا

می متالز - شرکت معدنی Fortescue در روز ۲۳ جولای اعلام کرد که با رکورد فروش سنگ آهن در فصل پایانی سال مالی خود با توجه به تقاضای قوی چین، فراتر از برآوردهای سالانه رفت.
رکورد فروش سنگ آهن شرکت Fortescue استرالیا

به گزارش می متالز، شرکت معدنی Foretescue اعلام کرد که با توجه به تقاضای قوی چین برای سنگ آهن، فروش این ماده اولیه فولادسازی در فصل پایانی سال مالی به رکورد جدیدی رسید و از برآوردهای سالانه نیز فراتر رفت.

بازیابی تقاضای سنگ آهن در چین بزرگ‌ترین واردکننده جهان، با وجود درگیری بسیاری از نقاط جهان با همه‌گیری کروناویروس، باعث حمایت از قیمت این ماده اولیه شده است، در حالی که قیمت این ماده نسبت به سایر کامودیتی‌ها نیز عملکرد بسیار بهتری داشته است.

شرکت Fortescue چهارمین شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ آهن در جهان است که در ۳ ماهه منتهی به ژوئن، حدود ۴۷.۳ میلیون تن از این ماده اولیه را به فروش رساند که نسبت به ۴۶.۶ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته و همچنین برآورد ۴۶.۱ میلیون تنی، افزایش داشت.

این شرکت، فروش حدود ۱۷۸.۲ میلیون تنی را برای کل سال ثبت کرد که نسبت به پیش‌بینی ارتقا یافته ۱۷۵ تا ۱۷۷ تنی این شرکت و همچنین پیش‌بینی ۱۷۵ تا ۱۸۰ تنی سال آینده، بیشتر بود که یکی از دلایل آن، انتظار ادامه بسته‌های حمایتی دولت چین برای تحریک رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا بود.

پیشرفت‌ها و نقاط قوت Fortescue یکی پس از دیگری ادامه دارد و سهامداران این شرکت در انتظار تقسیم سود نقدی هستند تا شاهد اقدامات و رویدادهای آینده این شرکت باشند. قیمت هر سهم Fortescue با رشد ۲.۴ درصدی به ۱۷.۲۵ دلار استرالیا رسید.

شرکت ریو تینتو در روز ۲۲ جولای اعلام کرد که با توجه به بسته‌های حمایتی و تشویق فعالیت صنعتی انتظار دارد وضعیت اقتصادی چین، شاهد یک بازیابی V شکل باشد و در نتیجه، به این شرکت کمک کند تا عملکرد سوددهی بهتری نسبت به انتظارات داشته باشد. به لطف بهبود شرایط در چین، شرکت‌های ریو تینتو و بی‌اچ‌پی نیز شاهد افزایش تولید سنگ آهن بودند.

اما با توجه به شیوع کروناویروس، هزینه‌های شرکت Fortescue با افزایش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته، به حدود ۱۳.۰۲ دلار بر تن خیس رسید. این شرکت همچنین پیش‌بینی هزینه پروژه معدن و خط راه آهن Eliwana را ناشی از تاثیرات کروناویروس، از حدود ۱.۲۷۵ میلیارد دلار به بازه ۱.۳۲۵ تا ۱.۳۷۵ میلیارد دلار افزایش داده است. انتظار می‌رود که اولین محموله سنگ آهن این پروژه در ماه دسامبر آماده حمل با قطار باشد.

عناوین برگزیده