تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۲۳۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود ۵۰۰ درصدی شستا در سه ماه

می متالز - درحالی که فقط ۳ ماه از بورسی شدن شستا می گذرد، این هلدینگ سودی بیش از ۵۰۰ درصد را نصیب سهامدارانش کرده است.
سود ۵۰۰ درصدی شستا در سه ماه

به گزارش می متالز، ۲۷ فروردین سالجاری، تعداد ۸ میلیارد سهم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه اولیه تاریخ بورس و همچنین دومین عرضه اولیه بازار سرمایه در سالجاری، با نماد معاملاتی “شستا” در بورس تهران عرضه و هر سهم این شرکت ۸۶۰ تومان کشف قیمت شد.

عرضه ۸ میلیارد سهم شستا در بازار سرمایه به اندازه ای قابل توجه بود که محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا ادعا کرد که با ورود شستا به بورس، باید بازار سهام را به قبل و بعد از ورود این شرکت تقسیم کرد.

حالا ۱۰۰ روز از بورسی شدن شستا می گذرد و بررسی معاملات انجام شده در بازار سرمایه نشان می دهد که سهام های این شرکت بیش از ۵۰۰ درصد رشد کرده اند، رقمی که این شرکت را در صدر جدول بازده عرضه‌های اولیه در بازارسهام قرار می‌دهد.

در این میان، تجربه نشان می دهد که عرضه اولیه سهام شرکت های زیر مجموعه شستا هم همواره پرتقاضا بوده است، هفته پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ارزش سهام شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین از شرکت های زیرمجموعه شستا که عرضه اولیه آن در سال گذشته انجام شده بود، ۷۵ درصد رشد کرده است.

نگاهی به شستا

شستا شرکتی متشکل از ۱۸۰ شرکت دیگر است که بدون اغراق در تمامی حوزه‌های اقتصادی از خدمات و حمل و نقل گرفته تا سرمایه‌گذاری، بیمه، داروسازی و پتروشیمی فعالیت دارند، به عبارتی ویترینی کامل از بنگاه‌های اقتصادی موجود در بازار سهام است.

سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی پس از رالی سه ماهه و رشد بیش از ۵۰۰ درصدی و با ارزش بازار ۴۱۸ هزار میلیارد تومانی، عنوان دومین شرکت بزرگ بازار سهام را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر پس از «فولاد»، «شستا» و «فارس»، شرکت ملی مس ایران با ارزش بازار ۶/ ۳۳۶ هزار میلیارد تومان در رتبه چهارم بزرگان بازار سهام قرار گرفته است.

منبع: کاما پرس
عناوین برگزیده