تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۲۳۲۴۶
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۳۸ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور

می متالز - آمارها از کاهش ورودی آب به مخازن سدهای کشور حکایت دارد که نسبت به سال قبل 38 درصد کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که به‌واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، مصرف آب افزایش یافته است.
کاهش ۳۸ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور

به گزارش می متالز، تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۵۳.۷۰ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان‌دهنده کاهش ۳۸ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

بررسی‌ها حاکی از این است که سهم فصلی مقدار بارش بلندمدت کشور در تابستان ۱۲ میلی‌متر است که سهم ۵ درصدی بارش‌ها را در کل فصول سال به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار میزان بارش تجمعی سال آبی ۹۹-۹۸ در تیرماه سال جاری ۳۰۹.۲ میلی‌متر بوده است. این در حالی است که متوسط بلندمدت بارندگی از ابتدای سال آبی تا ۱۷ مرداد سال جاری ۲۴۳.۹ میلی‌متر بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد پرباران‌ترین سال آبی در کشور سال ۷۱-۷۲ بوده است و مشابه این دوره سال آبی گذشته (۹۷-۹۸) نیز پرباران‌ترین سال آبی به‌حساب می‌آید، این در حالی است که سال آبی ۸۶-۸۷ کم باران‌ترین سال آبی کشور است.

بررسی وضعیت بهره‌برداری از مخازن سدهای کشور از ابتدای مهرماه ۹۸ تا ۱۷ مرداد ۹۹ نشان می‌دهد ظرفیت کل مخازن سدهای کشور در سال جاری آبی ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب است این در حالی است که موجودیت مخازن در سال جاری ۳۲.۳۴ میلیارد مترمکعب است که این رقم برای سال گذشته ۳۴.۰۳ میلیارد مترمکعب بوده که نشان‌دهنده کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

از سوی دیگر ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۵۳.۷۰ میلیارد مترمکعب بوده است که این رقم در سال گذشته ۸۶.۶۷ میلیارد مترمکعب بوده که نشان‌دهنده کاهش ۳۸ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد خروجی آب از سدهای کل کشور در سال جاری آبی ۴۹.۷۶ میلیارد مترمکعب بوده است درحالی‌که سال گذشته این میزان ۷۲.۵۳ میلیارد مترمکعب بوده که نشان‌دهنده کاهش ۳۱ درصدی خروج آب از سدهای کشور است.

عناوین برگزیده