تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۲۳۲۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد/ فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی/ به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود

می متالز - نماینده آوج و بویین‌ زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متاسفانه تولیدکنندگان شمش فولاد در کشور ما برخورد دوگانه‌ای با بازار داخلی و خارجی دارند و این محصول را به صنایع داخلی ۱۲۰ دلار گران‌تر از نرخ صادراتی آن می‌فروشند.
افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد/ فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی/ به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود

به گزارش می متالز، روح‌الله عباسپور با اشاره به گرانی و تورم زیادی در بازار فولاد و محصولات وابسته به آن اظهار داشت: آنچه که امروز صنایع فولاد محور ما را دچار مشکل کرده، این است که تولیدکنندگان شمش فولاد حداقل سهمیه را برای صنایع داخلی در نظر می‌گیرد و این تولیدکنندگان را برای تامین اقلامی مانند شمش فولاد، میلگرد، تیرآهن و ورقه‌های فولادی در عسر و حرج قرار می‌دهند.

وی افزود: در حالی که کارخانجات تولید شمش و محصولات اولیه فولادی باید فقط 50 درصد از تولیدات خود را به صادر کنند و 50 درصد مابقی را به بازار مصرف داخلی و صنایع وابسته عرضه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با انتقاد از دوگانگی نرخ شمش فولاد در بازار صادراتی و داخلی گفت: متاسفانه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که تولیدکنندگان شمش فولاد این محصول را 380 دلار در خارج از کشور به فروش می‌رسانند؛ اما همین محصول را در داخل کشور 500 دلار به صنایع نیازمند به فولاد می‌‌فروشند. در صورتی که قرار بر این بود که شمش فولاد را با نرخ 95 درصد فوب خلیج فارس تحویل کشتی بدهند.

عباسپور ادامه داد: متاسفانه عرضه شمش فولاد با قیمت بالا در داخل کشور و نرسیدن شمش فولاد به دست صنایع وابسته باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای تولید محصولات فولادی و آهنی شده و ضربه‌های زیادی هم بر اشتغال در این حوزه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه عزم مجلس برای کاهش نرخ فولاد در بازار داخلی جدی است، یادآور شد: یکی از مهمترین مباحثی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس به آن ورود کرده، ساماندهی بازار فولاد است که در کنار سامان‌بخشی به بازار خودرو از جمله برنامه‌های مهم کمیسیون صنایع است.

عناوین برگزیده