تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۲۳۲۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چین مهره تعیین کننده معاملات جهانی مس/ احتمال کاهش تقاضای مس چین در سه ماهه سوم

می متالز - واردات مس چین برای دومین ماه متوالی در پایان جولای رکورد جدیدی به ثبت رساند. داده‌های گمرک چین که جمعه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که با روند مطلوب قیمت گذاری مس، افزایش تقاضای چین به بهبود بازار این فلز گرانبها کمک کرده و تقاضای جهانی این فلز را افزایش داده است.
چین مهره تعیین کننده معاملات جهانی مس/ احتمال کاهش تقاضای مس چین در سه ماهه سوم

به گزارش می متالز، اداره کل گمرک چین روز جمعه اعلام کرد که واردات مس و مس تصفیه نشده به چین در ماه گذشته 762.211 تن بود که نسبت به رکورد قبلی ثبت شده در ماه ژوئن نزدیک به 16 درصد و در مقایسه با جولای سال گذشته بیش از 81 درصد افزایش داشته است.

فعالیت‌های بخش تولید چین که منبع اصلی تقاضای مس است، در ماه جولای برای پنجمین ماه متوالی پس از پایان محدودیت‌های کرونا افزایش یافت. فروش بیل مکانیکی و بخش از صنعت ساخت و ساز که نیاز به مس دارد موجب شده تا مصرف و واردات مس در ماه گذشته در مقایسه سال به سال افزایش 40 درصدی داشته باشد.

هه تین یو تحلیل‌گر شرکت CRU در این باره توضیح داد: ثبت این رکوردها و واردات این حجم از مس طی دو ماه گذشته عمدتا وابسته به قیمت گذاری متفاوت مس در دو بورس فلزات شانگهای و لندن بوده که واردات مس را برای چین با قیمت کمتر امکان پذیر ساخته است.

وی افزود: تقاضای مس به ویژه در طول سه ماهه دوم سال 2020 افزایشی بود و یکی از دلایل آن مرتبط با محدودیت‌های وارداتی است که چین در طول سه ماهه نخست پشت سر گذاشته بود و همین محدودیت‌ها بود که وضعیت تقاضای مس را مطلوب کرد.

بر اساس آمار اعلام شده واردات کنسانتره مس در طول ماه جولای 1.795 میلیون تن بود که نسبت به ماه ژوئن با افزایش 12.6 درصدی داشته اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.5 درصد کاهش یافته است. بر اساس اخبار منتشر شده کارخانه‌های ذوب مس در تلاش هستند تا با فراهم آوردن کنسانتره به میزان کافی، پس از پایان محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا تقاضای بازار را مرتفع کنند.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده صادرات آلومینیوم و آلومینیوم تصفیه نشده چین در ماه گذشته به بیش از 373 هزار و 402 تن رسید که این میزان نسبت به ماه ژوئن با رشد 5.5 درصدی روبرو بود، یادآوری این نکته ضروری است که صادرات ماه ژوئن کمترین میزان صادرات از فوریه سال 2019 بود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بیش از 23 درصدی داشت.

تقاضا و سفارش آلومینیوم تولید شده در چین در طی ماه‌های گذشته به میزان قابل توجهی تحت تاثیر شیوع بیماری قرار گرفته و کاهشی عمده یافته است.

تحلیل‌گر CRU همچنین هشدار داد که ممکن است واردات مس در سه ماهه سوم سال تحت تاثیر راه اندازی کارخانه ذوب مس جیانگ سو قرار گرفته و واردات مس تصفیه شده را تا حدودی کاهش دهد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده