تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۲۳۳۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

چرایی سنگین‌شدن عرضه‌ها در "بورس"

می متالز - حرکت شاخص متاثر از ورود نقدینگی جدید بوده و اثر متغیر‌های بنیادی روز به روز بر بازار کمتر‌ی شود
چرایی سنگین‌شدن عرضه‌ها در "بورس"

به گزارش می متالز، وحید حسن‌پور دبیر مدیرعامل کارگزاری صباتامین در بررسی بازار روز جاری گفت: پیش بینی حرکت شاخص قطعا در روز‌های بعدی متاثر از ورود نقدینگی جدید بوده و اثر متغیر‌های بنیادی نیز روز به روز کمتر می‌شود. ورود پول جدید با توجه به شرایط حاکم بر بازار به رشد شاخص کمک بیشتری می‌کند.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تصمیم گیری‌های اخیر در خصوص پایین آوردن میزان سرمایه گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت تا سطح ۵ درصد از یک سو و سیاست دولت و وزات اقتصاد در نحوه عرضه، طرف عرضه را سنگین‌تر کرده، اما در حال حاضر به همان نسبت خریدار نیز وجود داشته و فعلا روند بازار مثبت ارزیابی می‌شود. 


حسن پور خاطر نشان کرد: باید دید متغیر‌های اصلی مانند دلار و نرخ بهره چقدر می‌تواند بر وضعیت آینده بازار تاثیرگذار باشد.

 

ETF جذاب دولت در راه

مدیرعامل کارگزاری صباتامین در خصوص عرضه ETF‌های بعدی دولت گفت: به نظر می‌رسد با توجه به سابقه‌ای تی اف اول، عرضه بعدی نیز شرایط خوبی داشته و مورد اقبال بازار قرار گیرد.


وی ادامه داد: گروه‌های پتروپالایشی فعلا در نوبت اول بوده و با بررسی شرایط ورود پول به نظر این گروه برای سهامداران جذاب خواهد بود.


ابهام در نحوه قیمت گذاری فولادی‌ها

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص خروج فولاد از بورس کالا و تاثیر آن برسرمایه سهامداران اظهار کرد: اینکه تکلیف قیمت گذاری مشخص شود بسیار مهم خواهد بود، اگر "دستوری" باشد به ضرر سهامداران بوده واگر "آزاد" باشد به نفع سهامداران است. این ابهام در حال حاضر موضوع اذیت کننده‌ای برای سهامداران خواهد بود که آثارش در روند سهام شرکت‌های مربوطه قابل ملاحظه است.

عناوین برگزیده