تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۲۳۳۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

تشویق واحدهای تولیدی قم به افزایش ظرفیت و بومی‌سازی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به واحدهای تولیدی که اقدام به افزایش ظرفیت تولید کنند تسهیلات و مشوق‌هایی اعطا می‌شود.
تشویق واحدهای تولیدی قم به افزایش ظرفیت و بومی‌سازی

به گزارش می متالز، محمود سیجانی در حاشیه برنامه بازدید استاندار و مسوولان اقتصادی استان قم از چهار واحد صنعتی مستقر در شهرک شکوهیه که در قالب سه‌شنبه‌های اقتصادی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بیست و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بازدیدی از چهار واحد تولیدی به عمل آمد که این واحدها بعضاً در افزایش ظرفیت تولید و یا احیاء مجدد به چرخه تولید بازگشتند.

 

تکمیل زنجیره تولید در قم

به گفته وی، هدف از این بازدیدها تکمیل زنجیره تولید در سال جهش تولید است و واحدهای تولیدی را برای احیا، افزایش ظرفیت تولید و هم‌چنین هدایت به سمت بومی‌سازی تشویق می‌کنیم و اولویت اعطای تسهیلات و مشوق‌ها به واحدهای تولیدی است که واحد خود را احیا یا به سمت بومی‌سازی قدم برداشته‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: یکی از این واحدها که امروز مورد بازدید قرار گرفت با یک سالن هفت هزار متری توانسته بیش از ۷۰ نفر به ظرفیت اشتغال‌زایی خود افزایش دهد و طی بازدیدی که از سوی استاندار شد قرار شد در زمینه افزایش انشعابات آب و دیگر زیرساخت‌های این واحدها تلاش کنیم.
وی با اشاره به هدایت واحدهای تولیدی قم به سمت بومی‌سازی، گفت: برخی واحدهای تولیدی اکنون در حال بومی‌سازی و ساخت و افزایش تولیدات داخل قدم برداشته‌اند و ما هم سعی داریم زیرساخت‌های لازم و هم‌چنین بازار تولید را به آن‌ها معرفی کنیم.

 

تشویق به سمت نهضت تولید داخل

وی افزود: هرچند با توجه به شرایط تحریم و دوران سخت اقتصادی واحدهای تولیدی در استان قم نسبت به افزایش ظرفیت‌های تولید خود قدم برداشته‌اند ولی اگر در زمینه نهضت تولید داخل هم قدم بردارند تسهیلات بیشتری به آن‌ها داده می‌شود و بازار تولید برای آن‌ها معرفی خواهد شد.

عناوین برگزیده