تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۱۲۳۳۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مالیات ۲ کارخانه بزرگ اسدآباد در خارج از شهرستان هزینه می‌شود

می متالز - مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد گفت: دو کارخانه مهم صنعتی صبانور و کنسانتره کیهان صنعت اسدآباد مالیات بر ارزش افزوده خود را به شهرستان دیگر پرداخت می کنند و در واقع این مبالغ در خارج از شهرستان هزینه می شود.
مالیات ۲ کارخانه بزرگ اسدآباد در خارج از شهرستان هزینه می‌شود

به گزارش می متالز، رحیم قربانی سه شنبه ۲۱ مردادماه در جمع خبرنگاران، افزود: این دو کارخانه از معادن شهرستان اقدام به برداشت و بهره برداری مواد معدنی کرده و مالیات بر ارزش افزوده آنها به شهرستان دیگر پرداخت می شود که برگشت مالیات این دو کارخانه بزرگ صنعتی به شهرستان یک مطالبه جدی بوده و از نقش مؤثری در توسعه شهرستان برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به ۲۰ واحد تولیدی صنعتی فعال در شهرستان تصریح کرد: این تعداد واحد صنعتی فعال شهرستان با اشتغالزایی ۵۶۶ نفر با ظرفیت کامل در حال فعالیت بوده و ۹۰ درصد نیروهای کاری این واحدها بومی شهرستان هستند.

قربانی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون موردی از واحد تملک شده توسط بانک ها نداشته ایم، اظهار کرد: طی مدت فوق دو واحد تولیدی صنعتی شامل فوم سازی و تولید تیر برق و تیرچه که توسط بانک تملک شده بودند، از تملک بانک ها خارج و وارد چرخه تولید شدند.

 

تعطیل بودن ۳ واحد بزرگ صنعتی مادر در شهرستان اسدآباد

وی از تعطیل بودن سه واحد بزرگ صنعتی مادر در شهرستان اسدآباد خبر داد و یادآور شد: این کارخانه های مادر شامل ذوب آهن صبانور، ذوب مفید و کارخانه رب گوجه فرنگی رب مارال فروز بوده که از این بین ذوب آهن به علت تغییر کاربری، کارخانه رب به علت مشکل مدیریتی و ذوب مفید به علت برنامه خاص توسط سرمایه گذار برای این واحد صنعتی تعطیل هستند.

قربانی با بیان اینکه اسدآباد دارای ۹ معدن با پروانه بهره برداری است که از این تعداد معادن ۵۶ درصد معادن فعال هستند، گفت: در حال حاضر ۸۰ نفر در معادن فعال شهرستان اشتغال دارند که ۹۵ درصد نیروها بومی شهرستان بوده و صاحبان معادن قبل از برداشت ماده معدنی از معادن حقوق دولتی خود را پرداخت می کنند.

 

افتتاح و بهره برداری معدن کمک علیا اسدآباد در هفته دولت

وی از افتتاح و بهره برداری معدن کمک علیا در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: معدن کمک علیا با دارا بودن ماده معدنی آهن(مگنتیت) در مرحله حفاری برای برداشت سنگ آهن بوده که در هفته دولت افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه اداره صمت اسدآباد با کمبود نیرو مواجه است، تصریح کرد: برای رفع این کمبود نیازمند مشارکت عمومی مردم هستیم که با اطلاع رسانی و ارائه گزارش هر گونه گرانفرشی و تخلفات با شماره ۱۲۴ از نقش مؤثری در جبران این کمبود نیرو برخوردار خواهند بود.

قربانی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۳۰۰۰ واحد صنفی در اسدآباد فعالیت دارند که در چهار ماهه امسال ۱۳۹۲ مورد بازرسی و ۲۴ مورد گشت مشترک از واحدهای صنفی انجام گرفته و ۱۲۴ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

کشف و توقیف ۴ انبار مواد غذایی و کاغذ در اسدآباد

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون سه انبار مواد غذایی و یک انبار احتکار کاغذ در سطح شهرستان طی بازرسی های انجام شده، کشف و توقیف شده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی سه انبار مواد غذایی در مجموع سه میلیارد ریال و ارزش ریالی کاغذ احتکار شده در یکی از انبارهای شهرستان در یک منزل مسکونی افزون بر دو میلیارد ریال بوده است.

قربانی در ادامه از تولید ۱۰۰ متر فرش دستباف توسط بافندگان فرش در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۲۲۵۰ نفر در قالب شرکت تعاونی فرشبافان، پشتیبان و مددجوی کمیته امداد و بهزیستی این میزان فرش دستباف را تولید کرده اند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد یادآور شد: شهرستان اسدآباد در مجموع دارای ۵۰۰۰ نفر بافنده فرش دستباف است که از این تعداد پنج درصد قالیبافان اسدآبادی بیمه هستند.

قربانی با اشاره به وجود ۲۰۰۰ دار قالی فعال در شهرستان مطرح کرد: سال گذشته افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات به سه پشتیبان فرش در حال فعالیت شهرستان پرداخت شد.

وی همچنین با بیان اینکه طی دو سال اخیر بودجه ای از اعتبارات شهرستان برای اداره فرش شهرستان نداشته ایم، گفت: از فرماندار شهرستان درخواست داریم نسبت به این امر توجه ویژه داشته و در اعتبارات سال آینده برای اداره فرش نیز از اعتبارات شهرستانی بودجه لازم درنظر گرفته شود.

عناوین برگزیده