تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۲۳۳۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
[گزارش تصویری]

کارگران سیمان کردستان با شیفت ایثار به رزمایش کمک مومنانه پیوستند

می متالز - تعدادی از کارگران سیمان کردستان امروز با انجام کارهای خدماتی در پوشش شیفت ایثار به رزمایش کمک مومنانه پیوستند.
کارگران سیمان کردستان با شیفت ایثار به رزمایش کمک مومنانه پیوستند

به گزارش می متالز؛ به نقل از کُردتودی، احیای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تنها مربوط به هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز در حالیکه کشور ما همانند سایر کشورهای جهان گرفتار ویروس کرونا شده است ، موج همدلی و ایثار را می توان مشاهده کرد.

درست است در طول 5 ماه گذشته بعلت ویروس کرونا خیلی از واحدهای تولیدی تعطیل و کارگران آن بیکار شدند، اما کارگران واحدهای تولیدی بزرگ با انجام اضافه کاری بدون دستمزد با عنوان "شیفت ایثار" یا کمک به جمع‌آوری ضایعات کارخانه‌ها، تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها، ایمنی و بهداشت در مراکز کار و تولید سراسر کشور نشان‌ می‌دهند که همچون دوران دفاع مقدس در صف نخست خدمت به مردم و کمک به میهن حضور دارند.

امروز صبح با حضور جمعی از مسوولان شهرستان بیجار رزمایش شیفت ایثار در بزرگترین واحد تولیدی کردستان برگزار شد.

خراطی مدیر کارخانه سیمان کردستان در این رزمایش با بیان اینکه تا کنون دو مرحله رزمایش شیفت ایثار در کارخانه سیمان کردستان برگزار شده است ، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا سیمان کردستان با تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی به کمک افراد آسیب دیده از این ویروس آمد.

وی گفت: شیفت ایثار  با اهداف مداومت کاری بدون دستمزد، جمع آوری زباله و نظافت محوطه، جمع‌آوری و کندن علف‌های هرز و خشک شده برای جلوگیری از افروخته شدن آتش، کمک داوطلبانه کارگران واحدهای تولیدی نیمه فعال جهت احیای کارخانه، جبران عقب‌ماندگی تولید و تسریع در فرایند انجام کار خدماتی اجرا شده است.

فرمانده سپاه بیجار در ادامه ضمن قدردانی از زحمات کارگران و مدیریت سیمان کردستان در کمک به محرومین افزود: کارخانه سیمان کردستان با تهیه مواد اولیه نقش مهمی در ساخت خانه محرومین در روستاهای بیجار دارد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون یک هزار ساعت نفر ایثار در کارخانه سیمان کردستان با حضور 450 کارگر بسیجی برگزار شده است.

میرآقایی هدف از برگزاری این مانور احیای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در سنگر تولید و خدمت عنوان کرد و بیان داشت: شاید خدمات کارگران بسیجی در شیفت ایثار ناچیز باشد، اما چون به صورت داوطلبانه و برای رضای خدا و در راستای احیای فرهنگ اسلامی ایثار و از خودگذشتگی است، قطعاً موثر خواهد بود.

فرمانده سپاه بیجار تصریح کرد: در طی دو مرحله گذشته از محل شیفت ایثار 143 بسته معیشتی به ارزش 400 میلیون ریال در راستای کمک های مومنانه بین نیازمندان شهر بیجار توزیع شده است.

 

عناوین برگزیده