تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۲۳۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل IBshop مطرح کرد:

سبد‌های سرمایه گذاری" آی بی شاپ" متناسب با ریسک و بازده

می متالز - در سبد‌های سرمایه گذاری متناسب با ریسک و بازده افراد، پرتفو چیده می‌شود. این پرتفو با نظر سرمایه گذار افتتاح شده و بازدهی آن متناسب با ریسک خواهد بود، به همین دلیل بحث سبدگردانی آغاز شده و با استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران عمده با نقدینگی بالا مواجه شد.
سبد‌های سرمایه گذاری" آی بی شاپ" متناسب با ریسک و بازده

سبد‌های سرمایه گذاری

به گزارش می متالز، میثم فدایی، مدیرعامل و عضو هبات مدیره شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان گفت: در سامانه آی بی شاپ با تعدادی از مشتریان بسیار ثروتمند مواجه بودیم که قصد ورود متفاوت در بازار سرمایه داشتند. علت این تفاوت ناشی از برخی محدودیت‌ها بود. 


وی ادامه داد: صندوق‌های سرمایه گذاری برخی محدودیت‌ها در مدیریت پرتفو دارد. این امر که که یک صندوق سهامی مجبور به داشتن حداقل ۷۰ درصد سهام بوده حتی اگر بازار ریزشی باشد را می‌توان از اصلی‌ترین این محدودیت‌ها عنوان کرد. این امر به ضرر سرمایه گذارتمام خواهد شد بنابراین سرمایه‌گذاران با نقدینگی بالا نیاز به پوشش این ریسک داشتند.

مدیرعامل آی بی شاپ تصریح کرد: برای مثال حساب‌های سرمایه گذاری سازمان بورس، اجازه اینکه پرتفو یک نفر دارای تنوع در یک صنعت خاص باشد را نداده و سرمایه گذاران با سرمایه‌های بالا نیازمند ابزاری بودند که به صورت خاص عملیات پرتفو گردانی را متناسب با ریسک و بازده مد نظر آن‌ها انجام دهد.

فدایی به صندوق ثروت آفرین اشاره و اظهار کرد: این صندوق ۲۰ هزار سرمایه گذار دارد و نمی‌توان تک تک ریسک و بازده مد نظر هر فرد را اجرایی کرد بنابراین بهینه‌ترین پرتفو چیده شده و در اختیار سهامدار قرار گرفته است.

مدیرعامل آی بی شاپ از راهکاری مناسب خبر داد و گفت: در سبد‌های سرمایه گذاری مشکل حل شد و متناسب با ریسک و بازده افراد، پرتفو چیده می‌شود. این پرتفو با نظر سرمایه گذار افتتاح شده و بازدهی آن متناسب با ریسک خواهد بود، به همین دلیل بحث سبدگردانی آغاز شده و با استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران عمده با نقدینگی بالا مواجه شد. 

فدایی در خصوص دنیای پر رقابت این روز‌ها عنوان کرد:در حوزه صندوق‌های سرمایه گذاری، "تامین سرمایه تمدن" با بیش از سی و پنج هزار میلیارد تومان دارایی، بیشترین حجم را در بازار سرمایه به خود اختصاص داده و رقبا همواره رصد خواهند شد چرا که اول شدن شاید راحت باشد، ولی اول ماندن کار دشوارتری است؛ بنابراین همواره سعی می‌شود چه از نظر حجم صندوق و چه تنوع خدمات در جایگاه اول بازار باشیم.
 
سبد‌های سرمایه گذاری
 
مدیرعامل "آسان سرمایه گستر ایرانیان" در رابطه با طرح‌های در دست اجرای این شرکت گفت: بحث توسعه فعالیت سبدگردانی را می‌توان یکی از برنامه‌های جدی و آتی این شرکت دانست، فعالیت سبدگردانی به دلیل جذب مشتریان باسرمایه‌های بالابسیار جذاب به نطر می‌رسد، اما از لحاظ سبدگردانی، این کار بسیار دشوار بوده و فرآیند اجرایی پیچیده‌ای دارد که تمام سختی‌ها به جان خریده شده تا این راه آغاز شود.
 
برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

فدایی "بیمه" را یکی دیگر از برنامه‌های آی بی شاپ عنوان و اظهار کرد: صنعت بیمه یکی از فعالیت‌های جذاب و در عین حال سخت است. با بررسی سرمایه گذاران آی بی شاپ مباحثی، چون بیمه عمر و زندگی و بیمه درمان جذاب‌تر بوده و یک سامانه با ارائه پیشنهادات خوب، می‌تواند به خوبی در این سامانه ورود پیدا کند، در حال حاضر پرتفو بیمه‌ای کشور نشان می‌دهد بیشتر از همه بیمه شخص ثالث و در مرحله بعد بیمه بدنه نقش کلیدی دارد. 


مدیرعامل آی بی شاپ در پایان اضافه کرد: با توجه به ترکیب کاربران در سامانه آی بی شاپ مباحث بیمه عمر و زندگی و بیمه‌های درمانی می‌توانند مفید و موثر واقع شده و امیدواریم بتوانیم در این حوزه‌ها نیز ورود پیدا کنیم.
عناوین برگزیده