تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۲۳۴۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست بررسی مشکلات «هپکو» با حضور دادستان کل کشور مطرح شد؛

دستگاه قضا تلاش می کند تا کارگران «هپکو» به خواسته خود که احیا این شرکت است برسند/ پرونده حسابرسی از «هپکو» به جریان خواهد افتاد

می متالز - حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات شرکت هپکو اراک گفت: دستگاه قضا تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا پرسنل این شرکت هر چه سریع‌تر به خواسته خود که احیا و برگشت رونق تولید به هپکو است برسند.
دستگاه قضا تلاش می کند تا کارگران «هپکو» به خواسته خود که احیا این شرکت است برسند/ پرونده حسابرسی از «هپکو» به جریان خواهد افتاد

به گزارش می متالز، به دستور دادستان کل کشور پیرامون مشکلات و اقدامات انجام‌شده در خصوص شرکت هپکو اراک جلسه‌ای با حضور مدیرکل دادگستری استان مرکزی و دادستان استان، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، معاونت اقتصادی استانداری مرکزی، نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو به میزبانی حجت‌الاسلام منتظری برگزار شد.

رضا عبدلی رئیس شورای اسلامی کار هپکو در تشریح جزئیات و مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی و قاسمی دادستان استان در رابطه با آخرین وضعیت این شرکت و مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی‌های غیراصولی در این واحد تولیدی توضیحاتی ارائه دادند.

همچنین آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع واگذاری این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی و نگرانی‌های موجود در اینباره به بیان نکاتی پرداخت.

در ادامه غلامی مدیرعامل هپکو اراک نیز پیرامون مشکلات این شرکت و اقدامات صورت گرفته در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد ها توضیحاتی ارائه داد و دلیل تأخیر و به سرانجام نرسیدن این قراردادها را عدم وجود نقدینگی و تأمین ضمانت‌های لازم توسط شرکت عنوان کرد.

نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سهامدار عمده نیز در این جلسه به ارائه گزارش از برنامه‌های اجرایی پیش رو پرداختند و در خصوص تسویه بدهی‌های بانکی شرکت هپکو، رفع مشکلات ضمانت‌نامه‌های موردنیاز، پرداخت حقوق پرسنل، تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی این شرکت در اسرع وقت و تأمین اعتبار ۴ درصد حق بیمه سخت و زیان‌آور پرسنلی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند مواردی را مطرح کردند.

نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی در خصوص پرداخت دو ماه حقوق پرسنل نیز خاطرنشان کردند که مدیرعامل هپکو اراک روز شنبه هفته آینده می‌تواند چک مربوط به حقوق را از امور مالی سازمان تأمین اجتماعی دریافت و مراحل پرداخت حقوق را انجام گیرد.

نمایندگان شورای کار هپکو نیز در این جلسه به بیان کلیه مشکلات این شرکت و دغدغه‌های کارگران پرداختند و درخواست حسابرسی از این شرکت را مطرح کردند.

در پایان حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور با ابلاغ سلام خود به پرسنل شرکت هپکو گفت: ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا پرسنل این شرکت هر چه سریع‌تر به خواسته خود که احیا و برگشت رونق تولید به هپکو است برسند.

همچنین در پایان در رابطه با رسیدگی به آخرین وضعیت شرکت هپکو اراک دستوراتی از سوی دادستان کل کشور به شرح ذیل صادر شد:

  1.  به سازمان تأمین اجتماعی تکلیف می‌کنیم که این شرکت را به رونق تولید برساند، نباید تنها از خود این شرکت خرج شود و این سازمان باید برای تولید در شرکت هپکو سرمایه بیاورد.
  2. از نمایندگان تأمین اجتماعی خواسته شد هر چه سریع‌تر بعد از تعیین تکلیف مدیریت هلدینگ و دریافت برنامه کاری از مدیران با برنامه زمان‌بندی‌شده، گزارشی را به دادستان کشور ارائه بدهند که در چه مدت می‌توانند هپکو را به چرخه تولید برگردانند و برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت آن‌ها چیست؟
  3. دستور داده شد با همکاری مدیرکل دادگستری استان مرکزی و دادستان استان پرونده حسابرسی از شرکت هپکو به جریان بیفتد و انجام گیرد.
  4. مقرر شد نسخه‌ای از تفاهم‌نامه‌های مطرح‌شده را به دادستانی ارائه داده و هر کجا که مدیران تأمین اجتماعی نیاز به کمک داشتند اعلام نمایند تا این تفاهم‌نامه‌ها سریع‌تر تبدیل به قرارداد شوند.
  5. تأکید شد که پرداخت حقوق‌ها در اولویت سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرد و در آینده نیز برنامه مشخصی برای پرداخت حقوق پرسنل داشته باشند تا کارگران شرکت هپکو در این خصوص دغدغه نداشته باشند.

در انتهای این نشست نمایندگان شورای اسلامی کار شرکت هپکو از رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور، آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و سایر مسئولینی که پیگیر تشکیل چنین جلسه‌ای شدند تشکر و قدردانی نموده و ابراز امیدواری کردند که مسئولین دلسوزانه و انقلابی پیگیر اجرای مصوبات این جلسه باشند.

عناوین برگزیده