تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۲۳۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ورود کمیسیون صنایع و معادن مجلس به چند حوزه بسیار مهم

می متالز - حجت الله فیروزی گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی سه ماه به چند حوزه بسیار مهم ورود کرده و طرح‌هایی در حال بررسی و آماده سازی جهت تبدیل به قانون است.
ورود کمیسیون صنایع و معادن مجلس به چند حوزه بسیار مهم

به گزارش می متالز، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در بخش ویژه باسخنگویان با دکتر حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عمر سه ماهه مجلس یازدهم و فعالیت‌هایی که تاکنون صورت گرفته، گفت: مجلس در این سه ماهه اول از عمرش پرتوان و بدون توقف عمل کرده است و ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند حوزه بسیار مهم را ورود کردیم و طرح‌هایی در حال بررسی و آماده سازی جهت تبدیل به قانون است.

وی عنوان کرد: طرح ساماندهی خودرو، طرح ساماندهی صنایع فولادی، طرح حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان و همچنین راه اندازی شبکه ملی ارتباطات و تقویت شبکه دولت الکترونیک، موضوعاتی است که به صورت جد در حال بررسی است و امیدواریم به زودی از این طرح‌ها رونمایی کنیم که کمک بسیار بزرگی در حوزه صنایع و معادن می‌تواند باشد و گشایشی است در روند اقتصادی کشور و حوزه‌های اقتصادی را تسهیل می‌کند. مضافا اینکه طرح‌هایی مثل شبکه ملی ارتباطات و شبکه دولت الکترونیک، زیرساخت‌های مهمی است که در کشور اثرگذار است و جلوی خیلی از مفاسد را می‌گیرد.

فیروزی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری گفت: فشار زیادی از ناحیه داوطلبین کنکور روی نمایندگان مجلس است و توقع بر این است تا مجلس ورود کند و طرحی بدهد یا قانونی را وضع کند. مجلس برای این موضوعات نمی‌تواند قانونی وضع کند. اجرای این موضوعات در حوزه اختیارات دولت است. نماینده‌ها باید نظارت داشته باشند که اتفاقی خارج از روال عادی و معمولی و مخالف قانون صورت نگیرد ولی این در اختیار مجلس نیست. حتی در مورد محرم هم رهبری فرمودند تابع ستاد کرونا است. بنابراین اگر قرار است تصمیم راجع به این موضع گرفته ‌شود نباید تصمیم‌های سیاسی و جناحی و نگاه‌ها عاطفی باشد.

وی افزود: همه این موضوعات باید کارشناسی شده باشد و اگر دولت واقعا می‌تواند شرایط مناسبی برای برگزاری یک کنکور مناسب و بی خطر ایجاد کند باید برگزار شود و اگر شرایط فراهم نیست نباید برگزار شود چون جان مردم اولویت است و موضوع تخصصی است که باید با بررسی تمام ابعاد آن تصمیم گیری شود.

عناوین برگزیده