تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی دو طرح توسعه معدنی در سیرجان با اعتبار ۳۴۰ میلیون یورو

می متالز - با حضور مدیران و مهندسان شرکت معدنی سنگ آهن گهرزمین عملیات اجرایی پروژه های خطوط چهار و پنج کنسانتره و خط ۲ گندله سازی این شرکت با مجموع اعتبار ۳۴۰ میلیون یورو آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی دو طرح توسعه معدنی در سیرجان با اعتبار ۳۴۰ میلیون یورو

به گزارش می متالز، مهندس غلامحسین رحیمیان قائم مقام و مدیر مجتمع گهرزمین شامگاه پنجشنبه در ارتباط با  آغاز بکار این طرحهای توسعه ای ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن طرح های توسعه ای این شرکت، گفت: در شرایط کنونی کشور و با وجود تحریم ها و کمبودهایی که وجود دارد این توانمندی را داریم که طرح های توسعه ای را با قدرت و همت پیش می بریم و رکوردار تولید در بسیاری از زمینه ها هستیم

وی ادامه داد: این اتفاق مهم، بسی جای قدردانی دارد زیرا این پیشرفت ها حاصل نمیشود مگر با همت و پشتکار تک تک فعالان شرکت که دست در دست هم داده اند و به کار خود ایمان دارند.

قائم مقام شرکت سنگ آهن گهرزمین در خصوص مدت زمان انجام و آغاز به کار این پروژه ها گفت: برای خطوط چهار و پنج کنسانتره بازه زمانی حدود ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است و برای خط ۲ گندله سازی امیدواریم تا ۴۰ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این طرحها رکورد تازه ای را ثبت کنیم و بهره برداری این طرح ها زودتر از زمان مقرر انجام شود زیرا طرحهای یاد شده انجام و بهره برداری آنها از جنبه های مختلف به ویژه ایجاد ارزش افزوده در محصولات شرکت و اشتغال زایی برای ما بسیار حائز اهمیت هستند.

رحیمیان همچنین عنوان کرد: در برنامه ما این است که در طرح های آتی نیز از مهندسی بومی سازی قطعات داخل کشور تجهیزات را داشته باشیم و خطوط چهار و پنج کنسانتره و خط ۲ گندله سازی نیز بسته به توان داخل است و این پروژه ها به صورت E P C خواهد بود.

حسن امین زاده مدیر پروژه گندله سازی در مورد اجرایی شدن خط دوم پروژه گندله سازی گفت: بهره برداری از این خط که تا حدود ۴۰ ماه دیگر انجام خواهد شد معادل  پنج میلیون تن گندله به ظرفیت تولید سالانه شرکت سنگ آهن گهرزمین اضافه خواهد کرد.

وی در خصوص اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن گهرزمین با توجه به تجربه و توانی که در مسیر اجرای پروژه گندله یک به دست آورده است این امیدواری را دارد که درصد بیشتری از پروژه گندله ۲ توسط نیروهای بومی انجام شود.

امین زاده در خصوص اشتغال زایی این پروژه گفت: در زمان اجرای پروژه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر مشغول به کار می شوند و با آغاز به کار این پروژه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 محسن نجف آبادی مدیر پروژه چهار و پنج کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث این خطوط در خصوص این طرح ها گفت: برای این طرح ها ۱۲۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و شرکت سنگ آهن گهرزمین برنامه ی تولید ۱۰ میلیون تن کنسانتره در قالب پنج خط ۲ میلیون تنی را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه خط از این طرح اجرایی شده که آخرین آن ۲۲ بهمن پارسال انجام شد اظهار داشت: با آغاز به کار خطوط  چهار و پنج کنسانتره شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید کنسانتره و شاهد رسیدن به تولید ۱۰ میلیون تن خواهیم بود.

به گفته نجف آبادی زمان اجرای این پروژه حدود ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است اما امیدواریم بتوانیم ۲ ساله آن را به پایان برسانیم.

وی در خصوص کیفیت کنسانتره تولیدی شرکت گهرزمین نیز گفت: درصد آهن کنسانتره شرکت، بالای ۶۸ درصد و میزان گوگرد آن کمتر از یک درصد است.

مدیر پروژه کنسانتره چهار و پنج شرکت گهرزمین در خصوص اشتغالزایی این طرح ها نیز گفت: هر خط حدود ۱۵۰ نفر را مشغول به کار می کند و به طور غیر مستقیم ۱۵۰۰ نفر با اجرایی شدن این طرح ها مشغول به کار خواهند شد.

 برای اجرای طرح گندله ۲ این شرکت ۲۲۰ میلیون یورو ، و برای خطوط سه  و چهار کنسانتره ۱۲۰ میلیون یورو و در مجموع ۳۴۰ میلیون یورو اعتبار تخصیص یافته است.

شهرستان سیرجان به عنوان قطب معدنی کشور در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

عناوین برگزیده