تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۲۳۴۹۶
سرویس خبر : انرژی

استفاده از نفتکش‌های چینی در هند ممنوع شد

می متالز - نفتکش های متعلق به چین از شرکت در مناقصه های مربوط به واردات نفت به هند یا صادرات محصولات پالایشی به خارج از هند منع شده اند.
استفاده از نفتکش‌های چینی در هند ممنوع شد

به گزارش می متالز، شرکت های نفت دولتی هند در بحبوحه وخیم تر شدن روابط این کشور با چین، کرایه نفتکش های چینی برای صادرات و واردات نفت و محصولات نفتی خود را متوقف کردند.

نفتکش های متعلق به چین یا نفتکش هایی که پرچم این کشور را حمل می کنند از شرکت در مناقصه های مربوط به واردات نفت به هند یا صادرات محصولات پالایشی به خارج از هند منع شده اند.

به علاوه شرکت های بزرگ نفت هند از عرضه کنندگان نفت و تاجران نفتی خواسته اند برای تحویل نفت به آنها از نفتکش های متعلق به چین استفاده نکنند.

دشمنی اخیر بین دو وارد کننده بزرگ نفت دنیا و دو اقتصاد بزرگ آسیا روابط تجاری بین دو کشور را پیچیده کرده است. روابط بین هند و چین همواره متزلزل بوده ولی افزایش درگیری های اخیر در مرز بین دو کشور شدیدترین درگیری آنها طی ۵۰ سال گذشته بوده است. هند و چین، هر دو از سلاح اتمی برخوردار هستند که باعث نگرانی سازمان ملل شده است.

درگیری بین هند و چین بر بسیاری از بخش های تجارت تاثیر گذاشته است. کالاهای وارداتی از چین اخیراً به شدت  در بنادر هند مورد بازرسی قرار می گیرند.

با وجود اینکه شرکت های نفت هند دیگر از نفتکش های چین استفاده نمی‌کنند، به نظر نمی رسد اختلال چندانی در صادرات و واردات نفت این کشور به وجود بیاید چون استفاده از این نفتکش‌ها قبلاً هم بسیار محدود بوده است.

شرکت های نفت هند بیشتر برای انتقال گاز طبیعی مایع از نفتکش‌های چینی استفاده می کردند. بیشتر نفتکش های غیر چینی  مورد استفاده این شرکت‌ها مربوط به کشورهای لیبریا، پاناما و موری تیوس می‌شود.

عناوین برگزیده