تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۲۳۵۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد:

تدوین سند آمایش، ساماندهی و تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک شهرستان های استان اصفهان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: به منظور جهت‌دهی صحیح تاسیس و راه اندازی واحدها و صنایع کوچک، از سال گذشته تدوین سند آمایش، ساماندهی نوع سرمایه‌گذاری و تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک شهرستان انجام گرفته است.
تدوین سند آمایش، ساماندهی و تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک شهرستان های استان اصفهان

به گزارش می متالز، ایرج موفق با اشاره به نیازها و برنامه‌ها در راستای حفظ اشتغال صنایع کوچک و متوسط گفت: عمده فعالیت‌های صنایع کوچک و متوسط با تکیه بر روش‌های سنتی انجام می‌گیرد، بنابراین ایجاد تغییر در روش توسعه، بازسازی و نوسازی آنان قطعا زمان‌بر خواهد بود.

وی اضافه کرد: تسهیلات و حمایت‌های مالی و غیرمالی بعمل آمده از بنگاه‌های کوچک و متوسط در چهار حوزه مالی، فنی، بازاریابی، و مدیریتی نیازمند توسعه است تا بتواند راهگشای مشکلات این دسته از بنگاه‌ها باشد.

موفق بیان کرد: روند سرمایه‌گذاری‌ها در چند سال اخیر به ویژه در 10 سال گذشته تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته و تقریبا جهت‌گیری شهرستان‌ها مشخص شده است؛ به عنوان مثال برای شهرستان آران و بیدگل توسعه صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن از جمله خدمات فنی و مهندسی، ساخت تجهیزات و ماشین آلات وابسته به این صنعت مد نظر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه باید عمده مشکلات واحدهای مستقر در استان مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد، گفت: در همین راستا نیز به تفکیک شهرستان‌ها عمده مشکلات خاص واحدها شناسایی شده و ضمن پیگیری از طریق ستاد تسهیل در شهرستان‌ها و یا استان، رفع مشکلات واحدها در دستور کار قرار دارد.

عناوین برگزیده