تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۲۳۵۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مقایسه 4 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفت:

افزایش 98 درصدی ارزش صادرات از خراسان جنوبی

می متالز - رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: صادرات انجام شده طی 4 ماهه نخست امسال از طریق استان و ماده 116 امور گمرکی (خروجی کل) از حیث ارزش 186 میلیون دلار کالا به افغانستان و سایر بازارهای صادراتی استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 98 درصدی را نشان می دهد.
افزایش 98 درصدی ارزش صادرات از خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، سعید بهشتی راد، در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی افزود: میزان خروجی کل استان به لحاظ وزنی یک هزار و 49 تن کالا بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد افزایش داشته است.

بهشتی راد ادامه داد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدرو کربن سبک، روغن سوخت تقطیری بوده است.

وی افزود: عمده اقلام وارداتی نیز طی این مدت بذر یونجه، شاهدانه بو داده، گوسفند، لوازم یدکی و ماسک جراحی بوده است.

بر پایه این گزارش؛ در این جلسه پیرامون طرح احداث سایت نمایشگاهی در شهرستان طبس، مسائل و مشکلات مرتبط با تعهدات ارزی صادرکنندگان و پیش بینی تهمیدات لازم جهت برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سال جاری با توجه به شرایط کرونا توسط اعضای حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر شد که مصوباتی نیز در این موارد اخذ گردید.

گفتنی است؛ ۱۱ مورد از مصوبات قبلی شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان نیز در این جلسه مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت که دستگاه های اجرائی گزارشی از اقدامات و پیگیری های خود در راستای اجرایی شدن این مصوبات ارائه کردند.

عناوین برگزیده