تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۲۳۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

انجام حدود 87 هزار مورد بازرسی از ابتدای سال 99/ تشکیل ۳۹۰۰ پرونده تخلف صنفی، خدماتی و تولیدی در آذربایجان‌غربی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال، سه‌‎هزار و ۸۸۶ فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در این استان تشکیل شده که ارزش تخلف آنها به ۴۱۴ میلیارد ریال می‌رسد.
انجام حدود 87 هزار مورد بازرسی از ابتدای سال 99/ تشکیل ۳۹۰۰ پرونده تخلف صنفی، خدماتی و تولیدی در آذربایجان‌غربی

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی افزود: امسال ۸۶ هزار و ۷۲۲ بازرسی صنفی و غیر صنفی در این استان صورت گرفته که نشان دهنده توجه به موضوع نظارت بر بازار مصرف و حقوق مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه دریافت گزارش‌های مردمی، یکی از مهمترین منابع بررسی تخلف های صنفی غیرصنفی در آذربایجان‌غربی است، اضافه کرد: امسال از همه گزارش‌های دریافتی، ۶۰۹ مورد مربوط به گزارش مردمی، ۹۰۶ مورد از ناظران افتخاری بوده و یک‌هزار و ۱۱۸ مورد کالایی و ۳۲۷ مورد خدماتی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به بازرسی از چهارهزار و ۶۴۶ واحد صنفی و تولیدی مصالح ساختمانی و تشکیل بیش از ۲۲۴ پرونده تخلف بیان کرد: این اقدام در پی اجرای طرح نظارتی و بررسی دقیق عملکرد واحدهای تولید و توزیع کننده انواع مصالح ساختمانی با هماهنگی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف انجام شده است.

بابایی به ‌عملکرد پرونده های ارزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از بررسی ۲۵ فقره پرونده ارزی، ۱۰ فقره از آنها با تخلف اجرانشدن تعهدات، منجر به تکمیل پرونده به ارزش ۲۷۷ میلیارد ریال و به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌ است.

وی گفت: در این مدت از سه هزار و ۲۶۳ واحد اقلام بهداشتی نیز بازرسی شده که در این بازرسی‌ها ۱۴۵ مورد پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، غیرصنفی و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

عناوین برگزیده