تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۲۳۵۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اسفندماه سال ۹۲ حجم سرمایه‌گذاری صنعتی این استان بر اساس پروانه‌های به بهره‌برداری رسیده ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بود که سالانه به طور میانگین بیش از یک‌هزار میلیارد تومان افزایش یافته و هم‌اکنون به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری افزود: زنجان از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در سال ۹۲ بدون لحاظ وسعت و جمعیت، هجدهمین استان کشور بودT اما امروز رتبه ۱۲ را دارد.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته ۸۵۶ میلیون دلار بود که بیش از ۱۵۴ میلیون دلار معادل ۱۸ درصد آن در استان زنجان صورت گرفته است.

فغفوری با بیان اینکه واحد تولیدی JTI پارسیان، یکی از واحدها با سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: حدود ۵۰ درصد نیاز کشور به سیگار از طریق واردات، تامین می‌شد اما امروز واردات سیگار کشور، صفر است.

وی تصریح کرد: سیگار مورد نیاز یا از طریق سرمایه‌گذاری خارجی با ثبت شرکت در کشور تولید می‌شود و یا بِرند مشترک است که در داخل تولید می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: این بخش، عملکرد قابل قبولی در استان داشته که ایجاد ۱۲ تا ۱۴ هزار شغل در سال گذشته با استناد به افزایش شمار بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی، گواه این مهم است.

وی گفت: از سال ۹۶ تاکنون هیچ واحدی به واحدهای تولیدی تعطیل استان زنجان اضافه نشده و هر سال تعدادی از واحدهای تعطیل به چرخه بازمی‌گردند که ۲۷ واحد در سال گذشته به چرخه بازگشتند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: عملکرد سه‌ماهه اول سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی از سوی وزارت متبوع اعلام شد که بر این اساس، استان زنجان در رتبه چهارم کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: جهت‌گیری‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال جاری شامل جهش تولید، اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار است که متناسب با آن برنامه‌های عملیاتی برای سازمان‌های استانی تدوین شده بود که با توجه به اهداف کمّی تعیین‌شده، عملکرد سه‌ماهه اول سازمان‌های استانی اعلام شده است.

عناوین برگزیده