تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۲۳۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز از رفتارهای هیجانی توسط سهامداران تازه‌وارد

می متالز - عباس آرگون با بیان اینکه ذات بازار سرمایه همراه با نوسان است، به افرادی که به تازگی کد بورسی دریافت کرده‌اند توصیه کرد از رفتارهای هیجانی در بورس خودداری کنند.
ضرورت پرهیز از رفتارهای هیجانی توسط سهامداران تازه‌وارد

به گزارش می متالز، آرگون با بیان مطلب بالا اظهار داشت: باید توجه داشت که نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه با رشد شاخص بورس همخوانی ندارد. علت رشد شاخص البته مشخص است و رکود در بازارهای موازی از جمله مسکن و همچنین حمایت‌های دولت در تشویق مردم به حضور در بازار باعث این مسئله بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی کشور و رشد بازار سرمایه باید با یکدیگر متناسب باشند، تصریح کرد: رشد بازار باید متناسب با ارزش افزوده هر صنعت باشد هرچند که موضوع تورم موجود، تورم انتظاری و نرخ رشد ارز هم از دیگر عوامل تاثیرگذار در بازار و رشد شاخص هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص کاهش قیمت ها گفت: بازار سرمایه به طور ذاتی دارای نوسان است و قرار نیست که شاخص بدون توقف، استراحت و اصلاح به طور مرتب و روزانه صعودی حرکت کند.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با بیان اینکه بازار سرمایه در ذات خود همراه با نوسان است، تصریح کرد: مسائلی مانند عرضه یا عدم عرضه صندوق سرمایه‌گذاری دارا دوم یا سایر اخبار اقتصادی و سیاسی، افت نرخ برابری دلار یا متغیرهای جهانی در کامودیتی‌ها نباید باعث شود تا عده‌ای از افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند، سرمایه خود را از بازار خارج کنند.

آرگون تاکید کرد: اگر سهامداران، سهام خود را با دید میان مدت یا بلندمدت به همراه کار تحلیلی و کارشناسی و در نظر گرفتن متغیرهای بنیادی خریداری کرده باشند، نباید نگران نوسانات کوتاه مدت باشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تاثیرپذیری از شایعاتی مانند عرضه یا عدم عرضه دارا دوم برای سهامداران خوب نیست هرچند که مسئولین نیز در بیان اخبار باید وحدت رویه و ثبات داشته باشند تا بازار دچار تلاطم نشود.

وی خاطرنشان کرد که رفتار دولت برای فعالین اقتصادی و سهامداران باید قابل پیش بینی باشد تا بتوان به حضور پایدار افراد در بورس امیدوار بود.

عناوین برگزیده