تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۱۲۳۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدر در ته!

می متالز - گزارش صورت مالی منتهی 1399/02/31 شرکت سرمایه گذاری صدرتامین از زیرمجموعه های شستا منتشر شده است. نکته جالب در این شرکت آنکه، در صورت سود و زیان و در قسمت سایر درآمدهای عملیاتی شاهد کاهش 80 درصدی آن نسبت به دوره مشابه در سال گذشته هستیم.
صدر در ته!

به گزارش می متالز، گزارش صورت مالی منتهی 1399/02/31 شرکت سرمایه گذاری صدرتامین از زیرمجموعه های شستا منتشر شده است.

نکته جالب در این شرکت آنکه، در صورت سود و زیان و در قسمت سایر درآمدهای عملیاتی شاهد کاهش 80 درصدی آن نسبت به دوره مشابه در سال گذشته هستیم.

این در حالی هست که یکی از معیارهای محاسبه سایردرآمدهای عملیاتی، تاثیر نرخ تسعیر ارز در آن است. با آنکه ارز در پایان اردیبهشت 98 برابر با 13/700 تومان بوده است و در اردیبهشت 99 به 17/300 تومان رسیده و رشد 26 درصدی را تجربه کرده است اما شاهد کاهش آن نسبت به سال گذشته هستیم.

دگر موردی که در صورت مالی این شرکت خودنمایی می‌کند وجود مقوله‌ای به نام تعدیلات سنواتی در آن است که از عدم دقت گردآورندگان صورت مالی این شرکت در طول سالیان گذشته حکایت می‌کند.

البته صورت مالی این شرکت دارای نکات با اهمیتی دیگر از جمله کاهش 50 درصدی سود انباشته ابتدای دوره تخصیص نیافته نسبت به مشابه سال گذشته نیز است.

که همگی موارد این سوال را ار مدیرعامل آن یعنی غلامرضا سلیمانی، به وجود می‌آورد که در این شرکت عظیم سرمایه گذاری زیرمجموعه شستا چه خبر است؟ آیا امانتداری شایسته‌ای از سرمایه کارگران صورت گرفته است؟

عناوین برگزیده