تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۲۴۴۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن استرالیا چگونه احیا می‌شوند؟

می متالز - کمک به احیای معادن در استرالیا توسط شرکت نرم‌افزاری Decipher با بهره‌‌گیری از بخش صنعتی Wesfarmers و از راه‌‌حل‌های سنجش از راه‌ دور و آنالیز محیطی صورت می‌گیرد. به همین منظور و به دنبال بسته‌شدن معدن‌ها در استرالیا دانشگاه‌های استرالیای غربی و کوئینزلند نیز به دنبال راه‌حل‌هایی پایدار هستند تا جوامع محلی بعد از تعطیلی معادن خود بتوانند دوباره آن را احیا کنند.
معادن استرالیا چگونه احیا می‌شوند؟

به گزارش می متالز، استرالیا یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های معدن در جهان به شمار می‌رود و  بخش وسیعی از زمین‌های آن به صنعت واگذارشده است. بااین‌حال اجرای هر پروژه جدید  یک طول عمری دارد. احیای سایت‌های معدنی نیز پس از بسته‌شدن درب‌های آن نیز از چالش‌های موجود در بخش معدن به شمار می‌رود. این چالشی است که شرکت نرم‌افزاری Decipher به دنبال راه‌حلی برای رفع آن است.

کمک به احیای معادن در استرالیا توسط شرکت نرم‌افزاری Decipher با راه‌‌حل‌های سنجش از راه‌ دور و آنالیز محیطی صورت می‌گیرد. به همین منظور و به دنبال بسته‌شدن معدن‌ها در استرالیا دانشگاه‌های استرالیای غربی و کوئینزلند نیز به دنبال راه‌حل‌هایی پایدار هستند تا  جوامع محلی بعد از تعطیلی معادن خود بتوانند دوباره آن را احیا کنند.

Anthony Walker مدیرعامل شرکت Decipher درباره احیای معادن در استرالیا و اقداماتی که می‌بایست انجام داد توضیحاتی را ارائه کرده است:

 

درباره شرکت خود و مأموریت‌های خود بگویید؟

شرکت Decipher با ارائه راهکارهای ابری در کمک به پایداری، بهره‌وری، پیشرفت در معادن، مانیتورینگ، و مدیریت پسماند کمک می‌کند. در واقع مأموریت ما ارائه راه‌حل‌هایی به مشتریانی است که به دنبال مدیریت بهینه منابع خود هستند. این شرکت با داشتن ۱۰۰ سال سابقه در امر کشاورزی و محصولات، تحقیقات بر روی خاک‌ها و زراعت، فناوری اطلاعات خود را به‌منظور تشویق به بهسازی و پیشرفت در صنعت و معدن به اشتراک می‌گذارد.

 

 با دیدن معادن متروکه به چه چیزی می‌اندیشید و آیا این معادن مشکل ایجاد می‌کنند؟

 تعداد قابل توجهی از معادن متروکه در سرتاسر استرالیا وجود دارد و ما شاهدیم که از سال ۲۰۰۰ تاکنون تعداد معادن در استرالیای غربی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است و به همین ترتیب انتظار می‌رود تا ۱۰ تا ۲۰ سال آینده شاهد افزایش چشمگیر بسته‌شدن معادنی که از تمامی ظرفیت خود استفاده کرده‌اند باشیم.

آن چیزی که از معادن متروکه به نظر می‌آید این است که وجود این معادن برای دولت‌های ایالتی مسئولیت ایجاد کرده آن‌ها درنهایت می‌بایست هزینه‌های ناشی از ایمنی و خطرات زیست‌محیطی این سایت‌ها را نیز متقبل شوند. بر اساس گزارشی که از مجلس سنا این کشور درباره احیای معادن در سال ۲۰۱۹ منتشرشده نشان می‌دهد که هزینه احیای بیشتر معادن مهم رهاشده در استرالیا به میلیاردها دلار خواهد رسید.

درحالی‌که درباره آمار و ارقام تعداد واقعی معادن متروکه در این کشور تردیدهایی وجود دارد اما تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰ هزار معدن در این کشور متروکه است. همگان بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که معادن متروکه در این کشور وجود دارد و اخیراً نیز شرکت‌های معدنی به دنبال آن هستند تا معادن متروکه را احیا کنند.

بااین‌حال تغییرات آغازشده و با توجه به نگرانی‌های زیست‌محیطی و بحث تغییرات آب و هوایی و نظارت بر قوانین نیز سبب شده تا  فشار بر ذینفعان معادن افزایش یابد.

تمامی صنایع  وظیفه دارند تا نسبت به انجام بهترین راهبردهای عملی در این مسیر تلاش کنند  و ما معتقدیم که Decifher می‌تواند تغییرات اساسی را در احیای معادن انجام دهد و آن را به دولت و یا سازمان‌های دیگری که از آن استفاده می‌کنند بازگرداند.

 

معادن متروکه چه خسارت‌های زیست‌محیطی برجای می‌گذارند؟

معادن متروکه  خطرات زیست‌محیطی متنوعی ازجمله تأثیرات احتمالی بر کمیت و کیفیت آب زیرزمینی و سطحی ، کیفیت هوا ، تنوع زیستی و تغییرات آب و هوایی را ایجاد می‌کند. نظارت بر محیط‌زیست می‌تواند بر فهم درست از درک  بهداشت محیط، بهره‌وری و درک محدودیت‌ها نقش اساسی داشته باشد.

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته برای پر کردن شکاف‌های مهم در دانش زیست‌محیطی و هیدرولوژیکی در سطح منطقه‌ای و ملی لازم ضروری  است همچنین نیاز است تا  یک ارزیابی علمی و دقیق از خطرات زیست‌محیطی در مقیاس کل اکوسیستم صورت گیرد.

در حالی که بخش معدن استرالیا مهارت و انگیزه لازم برای مدیریت و کاهش این خطرات را پیگیری می‌کند به تازگی بهره‌گیری از تکنولوژی‌های محدود نیز توانسته به جمع‌آوری اطلاعات به مدیریت مقررات در اجرای پروژه‌های ویژه و خاص کمک کند.

پلتفرمی که Decipher در اختیار شرکت‌های معدنکاری می‌گذارد می‌تواند بر پایش مؤثر بر محیط‌زیست کمک کرده و با بهره‌گیری از ابزارها به انجام نمونه‌برداری و نیازهای مدیریتی پروژه‌‌ها کمک کند.

 

پس از آنکه یک معدن بسته شد چه کاربری‌های دیگری می‌تواند داشته باشد؟

یکی از متداول‌ترین تغییر کاربری‌ها در معادن تبدیل آن به مکانی برای زراعت و کشاورزی به‌منظور چرا دام است. اگرچه در سایت‌های معدنی این اقدام می‌تواند متفاوت باشد در اغلب موارد نیز تعطیلی یک معدن می‌تواند کاربردهای متفاوتی را در آن سایت را به دنبال داشته باشد.

استفاده از مکانی که قبلاً در آنجا معدنی وجود داشته می‌‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، و حفاظت از محیط‌زیست مورد استفاده قرار گیرد و یا اهدافی نظیر تفریحات و یا ساخت مجتمع‌های تجاری را به دنبال داشته باشد که از نمونه‌های موفق آن می‌توان به معدن زغال‌سنگ Zollverein  در آلمان اشاره کرد که اکنون به‌عنوان یک مرکز تفریحی مورداستفاده قرار می‌گیرد. و یا معدن Lefdal  در نروژ که اکنون به یک مرکز داده‌ها تبدیل شده است.

عناوین برگزیده