تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۲۰۸۰
کد خبر: ۱۲۵۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

برگزاری روز درختکاری در مجتمع مس سرچشمه

می متالز - مراسم روز درختکاری با حضور جمعی از مدیران مجتمع مس، شهردار و اعضای شورای شهر مس سرچشمه برگزار شد.
برگزاری روز درختکاری در مجتمع مس سرچشمه

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مدیر امور نظارت و پشتیبانی مس سرچشمه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ماه گفت: در 5 سال گذشته 6هزار نهال در مساحتی به وسعت 12 هکتار در روز درختکاری در مناطق مختلف مجتمع مس سرچشمه از انواع درختان شامل : سرو ،کاج ، اقاقیا ، داغداغان ، بنه ، بادام وحشی و ... کاشته شده است.
کاظم حسینی ن‍‍ژاد ادامه داد: در حال حاضر فضای سبز مجتمع ، شهر مس و اطراف آن که توسط واحد فضای سبز امور نظارت بر خدمات پشتیبانی نگهداری می شود ، حدود 157 هکتار وسعت دارد که علیرغم محدودیت های آب ، خاک و هوای مناسب حفظ و نگهداری شده اند.


وی بیان کرد: امسال مراسم روز درختکاری در اراضی ضلع شمالی نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه در مساحتی حدود 2 هکتار برگزار گردید و در ادامه جمعا تعداد 1000 نهال از انواع کاج ، سرو و افرا در محل مذکور کاشته شد.
کاظم حسینی ن‍‍ژاد در پایان در بیان اهمیت و ارزش منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی تجدید شونده ماننده آب ، خاک ، جنگل و مرتع امروزه در محافل علمی از آن با عنوان بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نامبرده می شود ، نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر ، بلکه به تمامی نسل حاضر ، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور تعلق دارد دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

منبع : روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده