تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۱۲۶۹۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تغییرات مدیریتی در «هپکو»؛

«مهدی کلاته عربی» مدیرعامل شرکت «هپکو اراک» شد+سوابق

می متالز - صبح 4 شهریور ماه مراسم معارفه‌ی «مهدی کلاته عربی» به‌عنوان مدیرعامل هپکو اراک با حضور رفیعی مدیرعامل هلدینگ هپکو در جمع مدیران و اعضای شورای اسلامی کار این شرکت برگزار شد.
«مهدی کلاته عربی» مدیرعامل شرکت «هپکو اراک» شد+سوابق

به گزارش می متالز، بر اساس اخبار رسیده از شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو مراسم معارفه‌ی «مهدی کلاته عربی» به‌عنوان مدیرعامل هپکو اراک با حضور رفیعی مدیرعامل هلدینگ هپکو در جمع مدیران و اعضای شورای اسلامی کار این شرکت برگزار شد.

«کلاته عربی» دارای مدرک کارشناسی ارشد مکانیک از دانشگاه تربیت مدرس بوده و سوابق زیر را در کارنامه کاری و مدیریتی خود دارد:

  • مدیر گروه تحقیقاتی در مجتمع صنعتی شهید باقری وزارت دفاع
  • معاونت فنی و اجرایی شرکت طراحی و تأمین قطعات خودرو (دسکو) مجموعه‌ی پارس‌خودرو
  • قائم‌مقام پروژه سمند سوریه، معاونت کیفیت شرکت ایران‌خودرو دیزل در مجموعه‌ی ایران‌خودرو
  • مدیرعامل شرکت ذوب و احیاء روی قشم در مجموعه‌ی توسعه معادن روی ایران
  • مدیرعامل شرکت تام اروند خودرو در مجموعه‌ی تراکتورسازی ایران
  • قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بازرگانی و ساختمانی آینده‌ساز

گفتنی است پیش‌ از این انتصاب جمشید غلامی در حدود یک سال مدیرعامل شرکت هپکو اراک بود که مدیریت و نحوه‌ی عملکرد وی در این مجموعه مورد اعتراض پرسنل این شرکت قرار داشت.

هفته‌ی گذشته بود که علی‌محمد رفیعی که سابقه‌ی ۱۷ سال مدیرعاملی شرکت هپکو را در کارنامه دارد از سوی سازمان تأمین اجتماعی (سهامدار عمده) به‌عنوان مدیرعامل هلدینگ هپکو منصوب شد و حالا تغییرات مدیریتی ای در شرکت هپکو اراک در حال انجام است، کارگران هپکو انتظار دارند تا تیم مدیریتی جدید در این شرکت فارغ از حواشی به دنبال احیای این غول صنعتی خاورمیانه و رونق تولید در این شرکت باشند.

گفتنی است شرکت هپکو تجربه ی تلخ دوبار خصوصی سازی غیراصولی را در کارنامه دارد که باعث شد این شرکت از روزهای اوج خود فاصله بگیرد تا جایی که وضعیت آن در سال های اخیر با بحران مواجه شود، هر چند این خصوصی سازی بزرگترین ضربه را به هپکو زد اما نقش نا کارآمدی و ضعف مدیریتی در این بین به وضوح مشهود است.

عناوین برگزیده