تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۲۷۱۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

استاندار اردبیل از پرداخت معوقات کارگران ذوب آهن اردبیل در روزهای آتی خبر داد

می متالز - معوقات کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل که روز گذشته در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی تجمع کردند، پرداخت می‌شود.
استاندار اردبیل از پرداخت معوقات کارگران ذوب آهن اردبیل در روزهای آتی خبر داد

به گزارش می متالز، جمعی از کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل روز گذشته (سه‌شنبه ۴ شهریور ماه) در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و بلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری اردبیل تجمع کردند.

 کارگرانی که در این اجتماع صنفی شرکت داشته‌اند، گفتند: چندین ماه معوقات مزدی در سال گذشته و جاری داریم و در آخرین پیگیری‌های که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی از سوی کارفرما برای دریافت مطالباتمان نشنیدیم و به همین دلیل ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان تجمع کنیم.

در زمینه مشکلات کارگران ذوب آهن اردبیل، معاون سیاسی استاندار اردبیل گفته است: کارخانه ذوب آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل احداث شده و سرمایه‌گذار این کارخانه مجتمع خود را به یک پیمانکار دیگر به صورت اجاره‌ای واگذار کرده است.

به گفته مازیار موسوی با پیگیری‌های به عمل آمده، تا پایان وقت اداری امروز مطالبات بیمه کارگران این کارخانه تا پایان تیر ماه به تامین اجتماعی واریز شده و می‌توان گفت کارگران در زمینه بیمه هیچ مشکلی ندارند.

او درباره معوقات مزدی کارگران ذوب آهن اردبیل نیز گفته است: در تلاش هستیم کارفرما معوقات کارگری را در قالب سه فقره چک به ما تحویل دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن حقوق به تأخیر افتاده این کارگران به دستشان برسد.

عناوین برگزیده