تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۲۷۸۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مسوول عنوان کرد؛

سرمایه‌گذاری برای تربیت افراد با اندیشه ثروت‌آفرین ضروری است

می متالز - رئیس مرکز علمی کابردی ذوب آهن اردبیل گفت: بدون تردید در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری برای آموزش و تربیت افراد توانمند، ماهر و مهمتر از همه با اندیشه ثروت‌آفرین یکی از نیازهای اساسی به شمار می رود.
سرمایه‌گذاری برای تربیت افراد با اندیشه ثروت‌آفرین ضروری است

به گزارش می متالز، هادی قدیمی  با تاکید بر اینکه جمله "العلم سلطان" از مولای متقیان حضرت علی (ع) باید هدف غایی تمام مراکز دانشگاهی کشور باشد، خاطرنشان کرد: ثروت و قدرت کشورهای پیشرفته دنیا بدون شک از راه علم بدست آمده و  البته آن ثروتی که از راه«علم» به دست آید، بی‌تردید ماندگارتر و ماناتر و زاینده‌تر خواهد بود و این همه فلسفه نظام آموزشی علمی کاربردی است که به عنوان دانشگاهی ثروت‌آفرین از جمع دانشگاه‌های کشور به فعالیت می پردازد.

رئیس مرکز علمی کاربردی ذوب آهن اردبیل با اشاره به اهداف و برنامه‌های این مرکز، گفت: بدون تردید در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری برای آموزش و تربیت افراد توانمند، ماهر و مهمتر از همه با اندیشه ثروت‌آفرین یکی از نیازهای اساسی است.

قدیمی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی ذوب آهن اردبیل از سال 1386 با اخذ مجوز از دانشگاه جامع علمی کاربردی و دفتر گسترش وزارت علوم و به تبعیت از یک کارخانه تولیدی صنعتی مادر، شروع به فعالیت نموده است، گفت: این مرکز تاکنون بیش از دو هزار و 500 فارغ‌التحصیل کارآمد و توانمند در رشته‌های فنی و مهندسی داشته است.

وی با اشاره به فعال نمودن انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری در این مرکز، افزود: برگزاری موثر دروس کاربینی و کارورزی و کیفیت آموزشی در این مرکز همیشه در اولویت بوده است.

قدیمی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف در خصوص کارآفرینی، حوزه‌های جدید علمی و غیره توسط این مرکز، ادامه داد: ارائه تسهیلات حمایتی به دانشجویان مخترع، کارآفرین و غیره، فعال نمودن دفتر کارآفرینی، شناسایی بازار کار و ظرفیت‌های استان و تلاش برای اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری رشته‌های جدید و همچنین برنامه‌ریزی برای آموزش‌های کوتاه‌مدت و پودمانی همواره در دستور کار مرکز بوده است.

رئیس مرکز علمی کاربردی ذوب آهن اردبیل با اشاره به رشته‌های موجود در این مرکز، گفت: این مرکز در مقطع کاردانی فنی دارای رشته‌های برق صنعتی، مکانیک- تاسیسات ساختمان، مکانیک- ماشین افزار، متالورژی و ایمنی کار و حفاظت فنی و در مقطع کارشناسی ناپیوسته دارای رشته‌های مهندسی فناوری مکانیک- تاسیسات حرارتی و برودتی، الکترونیک صنعتی و ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع(HSE) می‌باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز در هفتمین و هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور در سال 97 و 98 و بر اساس نتایج سطح‌بندی معاونت سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 98 و 99 به عنوان مرکز برتر کشوری انتخاب شده است، افزود: همچنین انجمن علمی دانشجویی این مرکز به عنوان انجمن برتر در بین مراکز علمی کاربردی کشور در 5 سال متوالی از سال 94 تا 98 در حوزه اختراع و برگزاری مسابقات فناورانه انتخاب شده است.

قدیمی با اشاره اینکه انجمن علمی این مرکز در دهمین جشنواره ملی حرکت در سال96 نیز به عنوان انجمن برگزیده معرفی شده است، افزود: این مرکز به طی سه سال متولی به عنوان دفتر کارآفرینی برتر استانی انتخاب شده و در جشنواره فرهنگی رویش و جشنواره قرآن و عترت و جشنواره‌های ورزشی توسط دانشجویان مرکز مقام‌های مختلفی کسب شده است.

وی با اشاره به برنامه عملیاتی مرکز برای نیل به اهداف بلندمدت و تبدیل‌شدن به دانشگاه نسل سوم و ثروت‌آفرین، گفت: فعال‌نمودن بیش از پیش دفتر کارآفرینی مرکز، معرفی کارآفرینان نمونه مرکز، استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان از قبیل پارک علم و فناوری و غیره و ارتباط موثر با این نهادها، مشارکت در برنامه‌های آموزشی سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها در خصوص آموزش‌های کوتاه‌مدت و پودمانی، گسترش ارتباطات خارج از استانی به منظور تربیت نیروهای کارآمد، گسترش همکاری‌های بین‌المللی به منظور استفاده از تجربیات و پتانسیل‌های اساتید خارج از کشور و غیره از جمله این برنامه علمیاتی می‌باشد.

عناوین برگزیده