تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۲۸۶۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
براساس آمار پنج ماهه ثبت شد؛

رشد ۴۱ درصدی فروش شرکت‌های معدنی در بورس

می متالز - آمار مورد بررسی در پنج ماهه امسال مربوط به ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس تهران، میزان فروش ۹۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد و مجموع فروش فروردین تا مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال این شرکت‌ها جهش ۴۱ درصدی را ثبت کرده است.
رشد ۴۱ درصدی فروش شرکت‌های معدنی در بورس

به گزارش می متالز، براساس جداول عملکرد فروش شرکت های یاد شده، ۷۴ شرکت معدنی حاضر در بورس در مرداد ماه گذشته میزان فروش ۲۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی داشتند که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۸ رشد ۵۸ درصدی را نشان می دهد.

علاوه براین عملکرد فروش مرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه قبل (تیر) از افزایش دو درصدی برخوردار است.

بررسی عملکرد فروش فهرست ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس تهران نشان می دهد که در پنج ماهه امسال «مادکتو استیل کرد» با رشد فروش دو هزار و ۹۸۴ درصد نسبت به دوره مشابه بالاترین بازدهی را در این دوره داشته، ضمن اینکه در مرداد ماه ۹۹ این شرکت رشد یکهزار و ۱۹۹ درصدی را نسبت به ماه مشابه پارسال ثبت کرد که در بین شرکت های یاد شده بالاترین میزان است.

فهرست ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس تهران سهم سیمانی ها را ۲۷ شرکت و بیش از ۳۶ درصد نشان می دهد، ضمن اینکه فولادی ها نیز با ۱۲ شرکت افزون بر ۱۶ درصد از کل شرکت های مزبور را به خود اختصاص می دهند.

ایران از نظر اکتشاف ۶۸ ماده معدنی در جهان رتبه دهم را به خود اختصاص داده و با شناسایی حدود ۵۷ میلیارد تن ذخیره معدنی که نزدیک به ۳۷ میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است، در جایگاه پانزدهم جای گرفته است.

بنابراین گزارش، براساس برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امسال قرار است ۲۵ درصد تولیدات صنایع معدنی نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یابد؛ همچنین با توجه به دستیابی به رقم ۴۱۰ میلیون تن استخراج انواع مواد معدنی در سال گذشته، امسال رشد ۳۰ درصدی در این ارتباط برنامه ریزی شده است.

وزارت صنعت شمار معادن فعال کشور را بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ معدن آمار داد که از این رقم ۳۰ درصد مربوط به معادن سنگ لاشه است.

عناوین برگزیده