تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۲۸۸۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مصرف کنندگان، ماشین‌آلات سنگین معدنی و راه‌سازی خود را بیمه نمی‌کنند

می متالز - دبیراجرایی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راه‌سازی، ریسک پذیری صنعت بیمه در ایران را بسیار پایین برشمرد و اعلام داشت که شرکت‌های بیمه‌ای فعال در کشور، شرکت‌هایی نیستند که فعالیت تخصصی به صورت حرفه‌ای انجام دهند وحق بیمه را از بیمه‌گذار دریافت کرده و با آن کار تجاری انجام می‌دهند و درصورت وقوع خسارت با سود آن مبلغ، خسارت را پرداخت می‌کنند.
مصرف کنندگان، ماشین‌آلات سنگین معدنی و راه‌سازی خود را بیمه نمی‌کنند

به گزارش می متالز، "عبدالرضا صالحی"با اشاره به دریافت 30 درصدی ماهانه از حقوق کارگران توسط بیمه تامین اجتماعی، افزود: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بزرگترین هلدینگ کشور است و هرروز به بنگاه داری روی می آورد و تنها فایده ای که این مبلغ پرداختی کارگران برای آنها دارد این است که مقداری از هزینه های درمانی آنها کاسته می شود.

وی،اظهارکرد: صنعت بیمه که تنها خلاصه شده در درمان نیست، این صنعت در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان پشتیبان برنامه های توسعه ای کشورها  عمل می کند اما در کشور ما صندوق های بیمه ای رسالت خودرا به درستی انجام نمی دهند.

دبیر اجرایی انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راه سازی تصریح کرد: شرکتهای بیمه ای تنها پروژه هایی را بیمه می کنند که کمترین ریسک را داشته باشد، به همین دلیل پروژه های بزرگ پیش نمی رود.

صالحی با اشاره به رابطه مستقیم کاهش ریسک با افزایش رونق اقتصادی، ادامه داد: در حال حاضر صنعت بیمه در زنجیره اقتصادی آن حلقه ای است که کمترین فعالیت را دارد و با پیچیدگی هایی که ایجاد می کند به جای اینکه رونق دهنده اقتصاد باشد همانند یک سد عمل می کند.

وی، توضیح داد که اعضای انجمن متبوع وی تنها از بیمه نامه های حمل و نقل کالا (باربری) استفاده می کنند و  تعداد زیادی از مصرف کنندگان، ماشین آلات خودرا بیمه نمی کنند.

دبیر اجرایی انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راه سازی، با بیان اینکه تولید اینگونه ماشین آلات در این چند سال کاهش یافته، اظهارکرد: باتوجه به شرایطی که در یکی دوسال اخیر به وجود آمده تنها دو، سه شرکت در این حوزه فعال باقی مانده اند و بسیاری از شرکت ها بسیار کم کار شده اند یا فعالیت خود را محدود کرده اند.

وی نیاز سالانه ماشین آلات بخش راهسازی و معدنی  در هرسال را به طور میانگین  2500 دستگاه خواند و گفت که عمر مفید این دسته از ماشین آلات در تمامی دنیا 5 سال است زیرا تقریبا روزی 18 تا 20 ساعت  کار می کنند.

دبیر اجرایی انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راه سازی بیان کرد: در 5 سال گذشته به پیمانکاران اجازه داده شده ماشین آلات مستعمل وارد کنند که بر این اساس هر ماشینی با قیمت پایین وارد می شود و بعد از یکسال کار یا در بیابان رها می شوند  و یا سر از ذوب آهن در می آورند.

عناوین برگزیده