تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۲۸۹۷۴
سرویس خبر : انرژی

همکاری توتال و پژو در ساخت باتری

می متالز - گروه خودروسازی پژو - سیتروئن و شرکت توتال از توسعه پروژه همکاری مشترک برای ساخت دو کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی خودروهای برقی خبر دادند.
همکاری توتال و پژو در ساخت باتری

به گزارش می متالز، این سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی که ۳/ ۱ میلیارد از آن توسط بودجه عمومی اتحادیه اروپا تامین خواهد شد قرار است به ساخت یک کارخانه در آلمان و یک کارخانه در فرانسه منجر شود. شرکت سافت، یکی از شرکت‌های ضمیمه توتال، قرار است در زمینه تبادل تجربه خود برای بخش توسعه و تحقیق و صنعتی‌سازی مشارکت کند در حالی‌که پژو-سیتروئن قرار است دانش خود در بازار خودرو و تجربه در تولید را به این همکاری بیاورد.

 فاز نخست تاسیس یک مرکز توسعه و تحقیق در شهر بوردو و یک سایت ابتدایی در نرساک فرانسه اکنون آغاز شده  و هدف از این همکاری ساخت باتری‌های لیتیومی با فناوری نوین خواهد بود. فاز بعدی ساخت دو کارخانه در فرانسه و آلمان خواهد بود. قرار است فعالیت مرکز تحقیق و توسعه و سایت ابتدایی در اواسط سال ۲۰۲۱ و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی آغاز شود. این پروژه قرار است ۲۰۰ فرصت شغلی را برای افراد متخصص در فرانسه ایجاد کند. پژو-سیتروئن تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۳۰ به ظرفیت ۴۰۰ گیگاوات باتری لیتیومی یعنی ۱۵ برابر بیش از ظرفیت تامین کنونی نیاز خواهد داشت تا بتواند تولید یک میلیون دستگاه خودروی برقی را به طور سالانه تا تاریخ مزبور تضمین کند.  کارلوس تاوارز، مدیرعامل پژو-سیتروئن می‌گوید: «ساخت کنسرسیوم اروپایی باتری که پیش از این تنها یک رویا بود، اکنون در آستانه تبدیل به واقعیت قرار دارد. تیم‌های دو شرکت پژو-سیتروئن و توتال هر دو تعهد بالایی از خود برای پیشبرد این پروژه نشان داده‌اند و تلاش کرده‌اند تا این پروژه کلید بخورد. این گام جدید در راستای هدف اصلی ما است و آن ارائه وسایل ‌نقلیه پاک، ایمن و مقرون به صرفه است و به ما اجازه می‌دهد به امتیازاتی در زمینه تولید خودروهای برقی برسیم.»

عناوین برگزیده