تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۱۲۹۰۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه ارز در نیما افزایش یافت

می متالز - رئیس کل بانک مرکزی نوشت: خوشبختانه بعد از وقفه ابتدای سال به خاطر آثارشیوع کرونا، این روزها شاهد افزایش مبادلات در این بازار هستیم و در چند روز گذشته به‌طور میانگین، روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون دلار مبادله شده است.
عرضه ارز در نیما افزایش یافت

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در چند روز اخیر در سایه التهابات ایجاد شده در برخی بازارها، شاهد نوسان نرخ ارز دربازار بودیم. امروز فاصله نرخ صرافی‌ها و بازار غیررسمی موجب آربیتراژ در این بازار و طبعاً فعالیت گسترده سفته بازان شد.

در دو سال گذشته سیاست بانک مرکزی، حضور درحاشیه بازار برای جلوگیری از سفته بازی بوده است. این امر موجب کاهش نوسانات و ثبات بازار و تعدیل تدریجی نرخ ارز بوده است. این سیاست را با قدرت ادامه خواهیم داد.

بازار اصلی ارز، همانا بازار مبادلات ارزی در سامانه نیما است. خوشبختانه بعد از وقفه ابتدای سال به خاطر آثارشیوع کرونا، این روزها شاهد افزایش مبادلات در این بازار هستیم و در چند روز گذشته به‌طور میانگین، روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون دلار مبادله شده است.

ارز به عنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی‌تأثیر از سایر بازارها نمی‌باشد و اثرات سرریزی دربین بازارها یک اصل اقتصادی است. بانک مرکزی باحضور پرقدرت در بازار پول و‌ ارز، تمام تلاش خود را برای تعادل بازارها به کار خواهد بست.

همزمان، با اینکه بانک مرکزی در کنار دولت محترم آماده کمک به هرگونه برنامه اقتصادی است که در جهت ساماندهی به بازارها و رونق اقتصاد باشد، ولی مراقبت خواهد کرد که هیچکدام از برنامه‌ها، به ترازنامه بانک مرکزی آسیبی وارد نکرده و پایه پولی را تحت تاثیر قرار ندهد، تا بانک مرکزی با قدرت بتواند در مسیر تورم هدف گذاری شده حرکت کند.

منبع: نبض بورس
عناوین برگزیده