تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۲۹۰۷۸
سرویس خبر : انرژی
رییس ایمیدرو:

منابع ارزی ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد تامین می‌شود

می متالز - معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان ایمیدرو گفت: مشکل تامین منابع ارزی مورد نیاز طرح انتقال آب از خلیج فارس به میزان ۲۰ میلیون یورو در قالب تهاتر با همکاری شرکت ملی صنایع مس و گل‌گهر حل کردیم.
منابع ارزی ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد تامین می‌شود

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه زیرساخت‌های معادن استان کرمان افزود: این طرح با تامین اعتبار، طبق برنامه زمان‌بندی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش اجرای این طرح در رفع مشکلات آبی استان‌های کویری کشور اظهار داشت: منابع مورد نیاز طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان های کرمان و یزد در ایمیدرو تعریف شده و در این زمینه تاکنون اتفاقات خوبی افتاده است.

 

مس و گل‌گهر بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تجهیز معدن درآلو رابر به عنوان یکی از برنامه های شرکت ملی مس گفت: امسال شرکت ملی مس ۹۹۰ میلیون یورو برابر با ۱۰ هزار میلیارد تومان و گل گهر ۱.۴ میلیارد یورو برابر با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری کرده است.

وی بیان داشت: همچنین گل گهر پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و شرکت ملی مس ۱۰ هزار میلیارد تومان به زودی صرف سرمایه گذاری در معادن، تولید مس و آهن و سایر محصولات معدنی می کنند که این امر موجب توسعه معادن کشور می‌شود.

 

اعتبار احداث محور رابر - کرمان تامین می‌شود

غریب‌پور با اشاره به بازدید از کارخانه احیا استیل فولاد بافت، معادن اسفندقه و جاده رابر - کرمان گفت: تصمیمی مهم پیش از شهادت سردار شهید سلیمانی برای احداث محور رابر اتخاذ شد و برای احداث این محور ۶۰۰ میلیارد تومان براورد اولیه داشتیم که تامین اعتبارات مورد نیاز این محور پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: احداث محور رابر مسیر کرمان و بندرعباس را کوتاه‌تر می کند و همچنین ایجاد محور معدن درآلو نیز بسیار با اهمیت است و در این راستا مقرر شد که از محل منابع شرکت ملی مس اعتبارات مورد نیاز این جاده تامین شود.

وی افزود: همچنین نام گذاری محور رابر به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان زادگاه این شهید والامقام، در استان و کشور بسیار مهم و اقدامی ماندگار به‌شمار می رود.

 

عملیات اجرایی فاز دوم فولاد بافت آغاز شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: منابع مورد نیاز فولاد بافت در شورای اقتصاد مصوب شده و با همکاری بانک صنعت و معدن تامین می شود و فاز دوم این کارخانه از امروز آغاز شده و با اقدامات انجام شده، تا پایان سال ۳۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.

وی افزود: فاز ۲ فولاد بافت و گندله ۲.۵ میلیون تنی در کارخانه احیا استیل بافت اجرا می شود و درخواست داریم که مشکلات زیربنایی ازجمله تامین برق، گاز و جاده با همکاری استان کرمان رفع شود و ایمیدرو مکلف به تامین مالی برای اتمام این پروژه ها است.

 

سیاست ایمیدرو اجرای ۱۰۰ درصد تعهدات است

وی تاکید کرد: سیاست ما در ایمیدرو اجرای تعهدات پذیرفته شده در استان ها است و در این راستا ۱۰۰ درصد تعهدات را پاسخگو هستیم.

غریب پور تصریح کرد: صنایع معدنی کهنوج به شرکت بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شد و خوشبختانه کارخانه کنستانتره آنجا احداث می شود که با این اقدام، واحدهای یاد شده پس از سال ها به تولید برمی‌گردند.

وی گفت: عیارسازی معادن کرومیت اسفندقه به بخش خصوصی سپرده شد که تامین منابع مالی از محل صندوق توسعه و مشکل ماشین آلات معدنی در قالب اقدامات جدید صندوق ایمیدرو، باید چاره اندیشی شود و همچنین ما برای احداث این محور کمک می کنیم.

وی ادامه داد: نشستی در تهران با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت ملی مس برگزار می شود و پیشنهاد برای سرمایه گذاری در معادن اسفندقه داشتیم و در این نشست فعالیت های شرکت مس در معدن درآلو دنبال می شود.

عناوین برگزیده