تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۲۹۱۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو؛

«هپکو» نیازمند حمایت دولت و اصلاح ساختاری است/ بر حسابرسی ویژه از شرکت تأکید داریم

می متالز - رنجبر گفت: در وهله اول شرکت هپکو نیازمند یک اصلاح ساختاری است که باید در سایه حمایت دولت و حسابرسی ویژه از شرکت اتفاق بیفتد و در آن صورت می توان امید داشت که هپکو به رونق تولید برگردد.
«هپکو» نیازمند حمایت دولت و اصلاح ساختاری است/ بر حسابرسی ویژه از شرکت تأکید داریم

به گزارش می متالز، ابوالفضل رنجبر نائب رئیس شورای اسلامی کار هپکو در رابطه با شرایط این واحد تولیدی گفت: قطعاً تیم مدیریتی شرکت و مخصوصاً آقای رفیعی که سابقه‌ی مدیریت ۱۷ ساله در این شرکت را دارند بهتر از ما می‌توانند تشخیص بدهند که راهکارهای برون‌رفت از مشکلات شرکت هپکو چیست، آنچه ما مطرح می‌کنیم با دانسته‌های مسائل داخل شرکت است اما در رابطه با مسائل بیرون شرکت تیم مدیریتی اشراف بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه هپکو همان‌طور که مدیرعامل هم اشاره‌کرده‌اند ۱۳ سال است که چه در زمینه‌ی نظارت دولت و چه در بخش مدیریتی رهاشده است افزود: اولین کاری که باید اتفاق بیفتد اصلاح ساختاری در شرکت است و این اصلاح ساختاری چند آیتم دارد و یک مجموعه است که اگر در کنار هم اتفاق بیفتند می‌توان امید داشت که هپکو به رونق تولید برگردد.

رنجبر ادامه داد: اولین آیتم حمایت دولت در بحث نقدینگی، خرید و قراردادها است، حمایتی نه در حد مصوبه و تفاهم‌نامه‌ای که اجرا نشود بلکه واقعاً باید به این سمت حرکت کنند که قرارداد را نهایی و محصول را پیش‌خرید کنند چراکه هپکو یک تولیدکننده محصولات استراتژیک است که مشتری عمده آن دولتی و قسمتی بخش خصوصی است.

نائب رئیس شورای اسلامی کار هپکو تصریح کرد: از سال ۸۲ هر کارگری که بازنشسته شده است نیرویی جایگزین نشده و می‌شود گفت که ازنظر نیروی انسانی تعدیل رفته‌ایم لذا باید در حوزه منابع انسانی نیز اصلاحاتی صورت گیرد.

بر حسابرسی ویژه از شرکت هپکو تأکید داریم/ پروژه های دست اول و سود ده به هپکو سپرده شود

این فعال کارگری با بیان اینکه نسبت به حسابرسی ویژه از شرکت هپکو تأکید داریم افزود: این حسابرسی باید صورت بپذیرد تا وضعیت سرمایه‌ها و مسبب بدهی‌های شرکت در دو بار خصوصی‌سازی و تیم‌های مدیریتی که به این شرکت ورود کرده‌اند تعیین تکلیف شود.

رنجبر ادامه داد: وقتی صحبت از حسابرسی می‌شود باید کلیت عملکرد شرکت از نقدینگی‌ای که واردشده است تا اخذ وام و تسهیلات و محل هزینه آن را دربر گیرد و این موضوع اخیراً در جلسه‌ای در حضور دادستان کل کشور نیز مطرح و دستوراتی از سوی ایشان داده شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت هپکو در دو بخش یعنی بخش تولید ماشین‌آلات معدنی، راهسازی و کشاورزی و بخش پروژه‌ای است اظهار کرد: در بخش تولید ماشین‌آلات شرایط کمی سخت است هرچند تحریم هستیم اما امکان واردکردن قطعات وجود دارد همان‌طور که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کاملاً مونتاژ شده از چین، کره و سایر کشورها وارد می‌شود پس تحریم این نیست که ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم اما زمان‌بر است.

این فعال کارگری افزود: پیشنهاد ما این است که دولت حمایت کند و پروژه‌های دست‌اول و سود ده را به هپکو بسپارد تا حداقل هپکو فعالیت خود را با این پروژه‌ها استارت بزند و از سال آینده تولید ماشین‌آلات با رفع موانع به‌صورت عمده انجام شود.

نائب رئیس شورای اسلامی کار هپکو تصریح کرد: مدیریت برنامه‌ای را تدوین کرده‌اند که تا پایان سال شاید بتوانیم تقریباً ۵۰ تا ۹۰ دستگاه را به تولید برسانیم ولی باید به این نکته هم توجه داشت که تولید این دستگاه‌ها زمان‌بر است و اما و اگر دارد ضمن اینکه آن‌قدر هم سود ده نیست که امید داشته باشیم تا پایان سال همه حقوق پرسنل از این محل پرداخت شود لذا فعلاً باید به سمت پروژه‌هایی برویم که سود بالایی داشته باشند تا مقدمات فعالیت اصلی شرکت انجام شود.

عناوین برگزیده