تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۲۹۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دور دوم انتخابات مجلس/ انتقاد یک کاندیدای مجلس از اجحاف در حق مردم بیجار/ اجازه نمی‌دهم ‌جلوی توسعه ‌بیجار را بگیرند

می متالز - کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه بیجار گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان و احقاق حقوق مردم در بحث زنجیره فولاد کردستان را اولویت کاری قرار داده و در این راستا از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنم.
دور دوم انتخابات مجلس/ انتقاد یک کاندیدای مجلس از اجحاف در حق مردم بیجار/ اجازه نمی‌دهم ‌جلوی توسعه ‌بیجار را بگیرند

به گزارش می متالز، حمدالله کریمی‌‌ نامزد دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی به تشریح مهم‌ترین اولویت کاری خود در توسعه اقتصادی استان کردستان و شهرستان پرداخت و اظهار داشت: برای بحث اقتصاد باید اولویت‌ها را شناخت، بر هیچ شخص و کشی پوشیده نیست که معضل اشتغال به‌ویژه در میان جوانان بیشترین مطالبه مردم شریف شهرستان بیجار است.

وی با بیان اینکه حوزه اشتغال در سطح ملی و در سطح شهرستان بیجار به نوعی دولتی دنبال و روش‌ها مناسب نیست، گفت: از آغاز کار خود در دور دهم مجلس شورای اسلامی معتقد بوده که باید کار را به افراد غیردولتی سپرد و از همان زمان با پیگیری از طریق وزارت صمت کارگزار اشتغال در سطح شهرستان تشکیل شد.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار بیان کرد: کارگزار اشتغال فقط در مراکز استان‌ها وجود دارد اما در شهرستان بیجار و گلپایگان این کارگزار تشکیل و خوشبختانه در این حوزه بسیار کمک کننده بوده است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی با بانک‌های عامل درگیر و مشکلاتی بسیاری داشتند و این موجب شد که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شوم، افزود: اسناد بالا دستی، روش‌های نامناسب، درگیری واحدهای تولیدی با بانک‌ها در کمیسیون اقتصاد در راستای اشتغال و تولید که مطالبه به حق مردم است در اولویت کاری خود قرار داده و بررسی موضوع منطقه ویژه اقتصادی در حوزه، تولید و ارتقای واحدهای تولیدی و صنعتی و بررسی مشکلات کارخانه سیمان، کارخانه گج و اخذ تسهیلات از کارهای مهم بنده بوده است.

کریمی به اصلی‌ترین اقدامات خود در بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی اشاره و تاکید کرد: باید به توسعه فکری توجه بسیاری شود چراکه معتقدم که اولویت شاخص توسعه، توسعه فکری است واگر ایده و نظر نداشته باشیم نمی‌توانیم سایر عوامل توسعه را محقق کرد.

وی با عنوان اینکه فکر و استعداد ما توسط آموزش و پرورش شکل و پرورش می‌باید، اذعان کرد: متأسفانه در سطح کلان و قانون‌های بالا دستی، آموزش و پرورش مورد کم‌لطفی قرار گرفته و بودجه وزارت آموزش و پرورش نسبت به سایر نهادها و وزارتخانه‌های دیگر در بحث وضعیت معیشتی و حقوق معلمان، سرانه دانش‌آموزان کم و باید بررسی و توجه بیشتر شود.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی با ذکر اینکه در سطح شهرستان بیجار اقدامات عمرانی به ارزش 20 میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرکز نوآوری و شکوفایی با همکاری دستگاه‌های ذیرربط افتتاح شده و امیدوارم روزی در بحث آموزش حرفی برای گفتن داشته باشیم و در آموزش و پرورش و توسعه به دنبال مدرک نباشیم.

وی بیان کرد: با فعالیت اداره ثبت و احوال شهرستان بیجار از سال 1305، حدود 307 هزار سند ولادت برای این شهرستان صادر و طبق آخرین آمار سرشماری نفوذ و مسکن سال 1395 شهرستان بیجار حدود 89 هزار 300 نفر جمعیت دارد.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار، به راهکارهای مهاجرت معکوس به این شهرستان پرداخت و یادآور شد: رمز پیشرفت و توسعه این شهرستان در گرو تحقق فرمایشات حضرت آقا مبنی در دیدار با مردمان این دیار بوده؛ معظم‌له فرمودند «بمانید، اینجا را آباد کنید»؛ بنابراین باید مسئولان و مدیران با آماده کردن فضا، عمران و آبادانی موجب ماندگاری و عدم مهاجرت مردم شوند.

وی با بیان اینکه شهر و شهرنشینی الزامات خاص خود را داشته و با شعار نمی‌توان مردم را مجبور به ماندن در شهرستان کرد، ادامه داد: یک شهر سینما، فضای تفریح، شادابی، امید و سرزندگی، پارک، مسجد، کنسرت و امکانات و اشتغال می‌خواهد که دولت باید فکری به حال این شهرستان داشته باشد.

به گفته کریمی، شهرستان بیجار با وسعت 6 هزار کیلومتر، حدود یک پنجم مساحت کردستان را داشته اما متأسفانه در توزیع اعتبارات فقط جمعیت را موردنظر قرار داده و این ظلم و اجحافی است که سالیان سال در حق شهرستان بیجار انجام شده، چراکه وسعت و پراکندگی روستاها بسیار مهم است.

وی ابراز کرد: امیدوارم دولت با ساماندهی حوزه اشتغال، تولید فضای بیشتری برای توسعه ایجاد و امکانات شهری در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، ورزش، بهداشت و درمان فراهم کند.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار با بیان اینکه رایزنی چهار ساله برای ساخت هتل چهار ستاره امیر نظام گروس، ساماندهی صنوف آلاینده، ساخت کارخانه آرد و سیلو از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است، افزود: علی‌رغم وعده چندین ساله برای حفرچاه نیمه عمیق در بیجار، متإسفانه هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده و کشاورزی ما دراین شهرستان هیچ‌گونه پیشرفتی ندارد، بنابراین اگر همتی نکنیم و هر دستگاهی به فکر سود و زیان خود باشد نمی‌توانیم مانع مهاجرت شویم.

وی افزود: بازسازی استادیوم 17 شهریور بعد از گذشت 40 سال، جذب اعتبار «یک میلیارد و 200 میلیون تومان» برای استخر بیجار بعد از 7 سال، تکمیل زورخانه یاسوکند، ساخت مجموعه تفریحی و ورزشی، ساخت پارک نساء و راه‌انداری سینما برای جوانان و اتمام راه بیجار-همدان پس از گذشت 40 سال از دیگر اقدامات بنده در این شهرستان بوده است.

نماینده سابق شهرستان‌ بیجار در مجلس دهم شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهداف و برنامه‌های اصلی خود برای جوانان و بانوان اشاره و گفت: متأسفانه در حوزه بانوان و جوانان دچار شعارزدگی، افراط، تفریط و موازی کاری هستیم.

وی با بیان اینکه زمانی که معاون امور جوانان استان بودم، پس از بررسی اسناد، از 260 میلیون تومان اعتبار این حوزه تنها 18 میلیون تومان در روز جوان هزینه و مابقی برگشت داده شده بود، مدعی شد: این رویکرد نشان از بی‌برنامگی در حوزه جوانان دارد، کمااینکه پس از گذشت یک سال از ادغام سازمان امور جوانان و سازمان تربیت بدنی، هنوز تابلوی سردرب اداره تغییر پیدا نکرده بود.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار بیان کرد: بانوان نقش مدیریتی و اجتماع خوبی در جامعه ایفا می‌کنند و استفاده از استعداد آنان بسیار ضروری است، خوشبختانه بعد از انقلاب برای نخستین بار در زمان نمایندگی بنده در این شهرستان، بخشدار زن منصوب شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از بهره‌گیری از ظرفیت سایر نمایندگان مردم استان در مجلس برای توسعه شهرستان بیجار و کردستان خبر داد و بیان داشت: متأسفانه از وجود نماینده و نمایندگان استفاده به‌خوبی استفاده نمی‌شود و باید در این زمینه رفتار پخته‌تری داشته باشیم، گوش دادن به نطق نمایندگان، داشتن انتظارات منطقی و گوش ندان به شنیده‌ها و شایعات و تحقیق مسایل بسیار مهم است که باید مردم به اینها توجه کنند.

کریمی عنوان کرد: در دوره نمایندگی بنده از طریق استانداری و وزارت کشور حدود یک سال پیگیر احداث و راه‌اندازی دبیرخانه مجمع نمایندگان استان کردستان بودم که مردم و مسئولان دسترسی آسان به نمایندگان داشته باشند.

وی به عمده موانع توسعه پایدار استان اشاره و افزود: ما در مجموعه حاکمیتی نظام هستیم و باید با رعایت تفکیک قوا در این مسیر حرکت کنیم، گرچه اختلاف سلیقه و اختلاف تفکر وجود داشته اما در سطح ملی و شهرستان ضروری‌ست با یک هدف پیش رفته و از مسائل‌های باندی، جناحی و نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز کنیم.

کاندیدای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی شهرستان بیجار با ذکر اینکه شایسته‌سالاری ملاک و انتخاب انتخاب ما است، افزود: مدیران باید براساس تخصص و شایسته‌سالاری انتخاب شوند و مهم‌ترین موانع یعنی نبود اتحاد و همدلی است که اگر این موضوع حل شود قطعاً سایر موانع نیز حل و فصل خواهد شد.

به گفته وی، بیکاری سرمنشاء همه آسیب‌هاست و قطعاً اگر مردم بار دیگر به بنده حقیر اعتماد کنند، برای تکمیل پروژه‌های اشتغال‌زایی گام‌های موثری خواهم برداشت و در بحث ساخت گلخانه با 300 نفر اشتغال‌زایی که پس از 10 سال آغاز به کار کرده، مجتمع فولاد گروس، شهرک صنعتی شماره 2، افزایش سیلوهای گندم، تکمیل و تسریع در دوبانده کردن آسفالت راه‌های مواصلاتی بیجار- زنجان و بیجار- دیواندره، احقاق حقوق مردم در بحث زنجیره فولاد کردستان در اولویت کاری خود قرار خواهم داد.

کریمی با بیان اینکه اجازه نخواهم داد کسی جلوی توسعه شهرستان بیجار را بگیرد، تصریح کرد: احقاق حقوق مردم در بحث زنجیره فولاد کردستان را در اولویت کاری قرار داده و در این راستا از ابزارهای قانونی استفاده خواهم کرد چراکه در این موضوع ظلم و اجحاف شده است.

نامزد دور دوم انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی شهرستان بیجار از مردم و هواداران خواست در 21 شهریورماه جاری با آرامش، همدلی، عطوفت، مهربانی و با مشارکت بیشتر در انتخابات شرکت کرده چراکه این انتخابات مال بنده و سایر کاندیداها نبوده بلکه مربوط به نظام و همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری ولی امر مسلمین خدمت‌گزاری می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم این انتخابات موجبات تأمین امنیت بیشتر برای کشور و کردستان شده چرا که امنیت مقوله بسیار مهم و شهیدان سلیمانی‌ ونظام‌پورها برای این امر مهم جانشان را تقدیم نظام و مردم کردند.

گفتنی است؛ مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار روز جمعه 21 شهریورماه 1399 برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده