تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۲۹۲۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش قیمت مس علیرغم افزایش ۶۵درصدی واردات چین

می متالز - قیمت مس پس از معاملات روز دوشنبه علیرغم ثبت رکورد واردات مس چین و کاهش قابل توجه موجودی جهانی این فلز، به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
کاهش قیمت مس علیرغم افزایش ۶۵درصدی واردات چین

به گزارش می متالز، معاملات آتی مس قابل تحویل در ماه اکتبر، در معاملات بعد از ظهر روز گذشته برای مدت کوتاهی به کمتر از 3 دلار در هر پوند (6600 دلار در هر تن) رسید، بر این اساس قیمت مس در معاملات روز گذشته نسبت به بالاترین قیمت روز جمعه کاهش 2 درصدی داشت.

بر اساس داده‌های گمرکی منتشر شده در روز دوشنبه، واردات مس تصفیه نشده در چین (مس آند و مس کاتد) در طول یک ماهه آگوست با عقب نشینی از رکورد 762 هزار و 211 تنی جولای به 668 هزار و 486 تن رسید؛ با این وجود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (اگوست 2019) واردات مس افزایش 65 درصدی داشته است.

واردات مس چین از ابتدای سال تا به امروز قریب به 4.27 میلیون تن بوده که افزایش 38 درصدی نسبت به سال 2019 داشته و به نظر می‌رسد که فاصله چندانی با شکستن رکورد واردات مس سال 2018 که 5.3 میلیون تن بود نداشته باشد.

این در حالی است که واردات کنسانتره مس در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 12 درصد کاهش یافته و به 1.59 میلیون تن رسید و البته دلیل آن قطع طولانی مدت عرضه از سوی شیلی و پرو که تامین کنندگان اصلی کنسانتره مس در چین هستند عنوان شده است.

1

(میزان واردات مس چین در سال 2020 نسبت به چهار سال گذشته)

خرید و فروش مس در بازار فلزات لندن در اوایل سال جاری نسبت به قیمت‌های فلز سرخ در بورس فلزات شانگهای با تخفیف‌های بیشتری همراه بود و همین امر منجر به افزایش واردات مس در چین شد.

بر این اساس تین یو تحلیل‌گر بین‌المللی تقاضای بازار مس در گروه CRU در این باره به رویترز گفت: با توجه به اینکه واردات مس چین همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی خود را حفظ کرده است و در صورت باز ماندن پنجره آربیتراژ (سود بدون ریسک) امکان افزایش واردات این کشور همچنان ادامه خواهد یافت.

عناوین برگزیده