تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۱۲۹۲۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معادن طلای خلخال شناسایی شد

می متالز - فرماندار خلخال گفت: با شناسایی و اکتشاف معادن طلا در چهار نقطه از زون معدنی این شهرستان بزودی بهره‌برداری از این معادن آغاز می‌شود.
معادن طلای خلخال شناسایی شد

به گزارش می متالز، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه کارگره اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: با توجه به پایان مرحله اول مطالعه و  اکتشاف معادن در زون معدنی قزل‌اوزن خلخال از سوی شرکت ایمیدرو و مشاور اکتشاف زون‌های معدنی وزارت صنعت ،معدن و تجارت دستیابی به موفقیت‌های جدیدی در زمینه وجود معدن طلا و فلزات قیمتی در چهار نقطه از این زون در حوالی روستاهای بخش خورش‌رستم غربی، با واگذاری این معادن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی استخراج طلا از این محل آغاز و زمینه اشتغال بخشی از بیکاران و رونق اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد.

بابایی گفت: با توجه به اعلام آمادگی چند شرکت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری سنگ‌های معدنی و تزیینی خلخال در شهرک صنعتی گزاز و راه‌اندازی مراکز فرآوری سنگ‌های معدنی از انتقال سنگ‌های استخراج شده از معادن منطقه بصورت خام و تخریب راه‌های ارتباطی شهرستان جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز شهرک صنعتی گزاز خلخال ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است، اظهارداشت: با راه‌اندازی این شهرک علاوه بر استقرار واحدهای صنعتی بزرگ در آن ساخت و راه‌اندازی کارخانه تولید فروسیلیس نیز در محل شهرک صنعتی جدید این شهرستان آغاز می‌شود.

وی افزود: مواد معدنی و اولیه موردنیاز کارخانه فروسیلیس خلخال از معدن شهرستان همسایه میانه در استان آذربایجان‌شرقی تامین و به محل کارخانه در شهرک صنعتی گزاز خلخال حمل می‌شود و این کارخانه در سه فاز و در مدت سه سال احداث و با تکمیل هر سه فاز آن برای هزار  و۵۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد خواهد شد.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال با دعوت از مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای تلاش در دستیابی به اهداف ایجاد اشتفال و تحقق  تعهد امسال ایجاد فرصت‌های شغلی شهرستان در سال جاری گفت: برخی از مغایرت‌های آماری اشتغال خلخال با مرکز استان ناشی از نبود ارتباط بین مسوولان دستگاه‌های اجرایی منطقه با کارشناسان مرکز استان و پنجره واحد اشتغال اردبیل است.

عناوین برگزیده