تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۲۹۳۸۲

رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی و همچنین ۱۵۷ برابری ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار خبر داد.
رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

به گزارش می متالز، بهروز آقایی اظهار داشت: با توجه به مجهز بودن بندر بزرگ اقیانوسی چابهار به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تخفیفات قابل توجه در تعرفه‌های وارده بر کالا و کشتی، از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در این بندر استراتژیک بودیم.

وی با بیان اینکه واردات کالاهای اساسی نیز از طریق بندر چابهار ۳۳۰ رشد داشته است، افزود: بیشترین آمار واردات این نوع کالاها با ۴۷۹ هزار تن به گندم اختصاص دارد، همچنین امسال جو و شکر به عنوان دیگر کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد و به مقاصد مختلف در کشور منتقل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد چشمگیر صادرات کالا از بندر چابهار نیز گفت: از ابتدای امسال تا ۲۱ شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات کالا از این بندر مهم اقیانوسی ۳۷ برابر شده است.

وی تصریح کرد: کالای ساختمانی، محصولات کشاورزی، دامی و کالاهای فاسد شدنی که با استفاده از کانتینر یخچالی انتقال می‌یابد بخش عمده کالاهای صادراتی از طریق دروزاه ملل را به خود اختصاص داده است.

آقایی ادامه داد: ترانزیت کالا از بندر چابهار نیز ۱۵۷ برابر رشد کرده و محصولات کشاورزی، دامی، گندم، شکر، مواد غذایی از این طریق جابه جا شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده