تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۱۲۹۴۸۷
سرویس خبر : انرژی

شناسایی 16 محدوده امیدبخش "قیرطبیعی" در گیلانغرب

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از شناسایی 16 محدوده امیدبخش قیرطبیعی در گیلانغرب خبر داد و گفت: حدود 70 درصد ذخایر قیرطبیعی ایران در گیلانغرب است.
شناسایی 16 محدوده امیدبخش "قیرطبیعی" در گیلانغرب

به گزارش می متالز، محسن دارابی با اشاره به مطالعات زیادی که بر روی پهنه اکتشافی شهرستان گیلانغرب صورت گرفته، افزود: پهنه گیلانغرب با دارا بودن ذخایر معدنی قیرطبیعی فراوان ظرفیت ممتاز و ویژه‌ای دارد و در مطالعات اخیری که با همکاری وزارت صمت در این منطقه صورت گرفته، تاکنون ۱۶ محدوده امیدبخش شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان کرمانشاه از ذخایر قابل توجه قیرطبیعی گیلانغرب یاد کرد و گفت: ایران از لحاظ دارا بودن ذخایر قیرطبیعی در جایگاه سوم جهان قرار دارد که ۶۵ تا ۷۰ درصد این ذخایر در شهرستان گیلانغرب است.

وی با بیان اینکه معادن قیرطبیعی اشتغالزایی قابل توجهی را نیز در استان ایجاد کرده، عنوان کرد: در حوزه قیرطبیعی ۱۰۰ نفر به طور مستقیم در روی ۱۸ معدن، ۳۰۰ نفر در ۱۴ واحد میکرونیزه و ۱۰۰ نفر در حوزه حمل و نقل و جابجایی این ماده معدنی فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون آنطور که باید از ظرفیت این معادن استفاده نمی‌شود، فرآوری اندکی روی قیرطبیعی صورت می‌گیرد و با ارزش افزوده پایینی به فروش می‌رسد.

دارابی ابراز امیدواری کرد، امسال بتوانیم  با استفاده از دانش بومی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا، قیرطبیعی کرمانشاه را با فراوری و ارزش افزوده بیشتر روانه بازارهای جهانی کنیم.

عناوین برگزیده